شنبه 1 اردیبهشت 1403

حمایت دانشگاه ژاپنی از دانشجویان جنگ‌زده اوکراینی

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
حمایت دانشگاه ژاپنی از دانشجویان جنگ‌زده اوکراینی

دانشگاه کیوتو ژاپن اعلام کرد که از دانشجویان آسیب دیده جنگ اوکراین استقبال می‌کند و آنها را می‌پذیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از کیودونیوز، در ادامه روند حمایت از دانشجویان اوکراینی و مؤسسات دانشگاهی متاثر از تهاجم روسیه، دانشگاه کیوتواعلام کرد که میزبان دانشجویان دو دانشگاه همکار خود در اوکراین خواهد بود و حمایت های علمی و مالی لازم را به این دانشگاه‌ها ارائه می‌دهد.

دانشگاه کیوتو که درغرب ژاپن قرار دارد، حدود 30 دانشجو از دانشگاه فنی ملی اوکراین "مؤسسه پلی‌تکنیک کی‌یف" و دانشگاه ملی تاراس شفچنکو کیف را به مدت یک سال از آوریل میزبانی می‌کند و این دانشجویان از شهریه معاف خواهند شد.

در بیانیه دانشگاه کیوتو آمده است: دانشجویان می‌توانند اعتبار کسب کنند و اقامت آنها در دانشگاه کیوتو در صورت لزوم تمدید می‌شود.

این دانشگاه همچنین یک صندوق امداد در اوکراین راه اندازی کرده است و تامین کمک‌های مالی برای کمک به دانشجویان اوکراینی را آغاز کرده است. حمایت از زندگی در ژاپن نیز برای دانشجویان و خانواده‌های آنها، مانند مسکن، با همکاری دولت‌های محلی در کیوتو ارائه خواهد شد.

همچنین در بیانیه دانشگاه کیوتو آمده است: غیرقابل تحمل است که ببینیم میل دانشجویان جوان به مطالعه و انجام تحقیقات از بین می‌رود. امیدواریم بتوانیم تمام تلاش خود را برای میزبانی از دانشجویانی که مایل به آمدن به ژاپن هستند به کار بگیریم.

انتهای پیام