دوشنبه 9 مهر 1403

حمایت معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری از قالیباف / آیا جمشیدی مرتکب تخلف ذیل ماده 68 قانون انتخابات شده است؟

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
حمایت معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری از قالیباف / آیا جمشیدی مرتکب تخلف ذیل ماده 68 قانون انتخابات شده است؟

هشتگ «مرد میدان» از سوی کمپین انتخاباتی محمدباقر قالیباف در مدح او استفاده می شود. این توییت از سوی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری، حمایتی آشکار از سوی یک مقام رسمی دولت از یک نامزد انتخابات محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

شهید رئیسی در سیاست خارجی، فعال و زیرک بود. رئیسی عزیز با 28 سفر خارجی، 356 ملاقات با مقامات خارجی، 135 مکالمه تلفنی و 45 سخنرانی در خارج، منافع ملت ایران را تامین کرد. او میگفت تنبلی، تکبر و پشت میزنشینی، مکمل پروژه غرب برای انزوای ایران است. آری دیپلماسی هم #مرد_میدان میخواهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هشتگ «مرد میدان» از سوی کمپین انتخاباتی محمدباقر قالیباف در مدح او استفاده می شود. این توییت از سوی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری، حمایتی آشکار از سوی یک مقام رسمی دولت از یک نامزد انتخابات محسوب می شود.

ماده 68 قانون انتخابات ریاست جمهوری اظهار دارد: انجام هر گونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزدها له یا علیه نامزدهای ریاست‌جمهوری از میز خطابه نماز جمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد و فعالیت کارمندان در ساعات اداری و همچنین استفاده از وسایل و سایر امکانات وزارتخانه‌ها و ادارات، شرکت‌های دولتی و مؤسسات وابسته به دولت و نهادها و مؤسساتی که از بودجه عمومی (به‌هر مقدار) استفاده می‌کنند و همچنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور ممنوع بوده و مرتکب مجرم شناخته میشود.

تبصره 2 این ماده نیز تاکید کرده که ادارات و سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و نهادها و اعضای آن‌ها با ذکر سمت خود حق ندارند له یا علیه هیچیک از نامزدهای انتخاباتی اعلامیه، اطلاعیه، پلاکارد بدهند.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1924176
حمایت معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری از قالیباف / آیا جمشیدی مرتکب تخلف ذیل ماده 68 قانون انتخابات شده است؟ 2