جمعه 10 فروردین 1403

حمایت 500 میلیارد تومانی از اهالی فرهنگ

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
حمایت 500 میلیارد تومانی از اهالی فرهنگ

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز با حضور خبرنگار از بخش‌های مختلف این خبرگزاری بازدید کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حریان این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار با اشاره به برنامه تحول دولت که به گفته او بخش عمده‌ای از آن شامل سرفصل‌های فرهنگ است‌، به تشریح سند تحول فرهنگی نیز پرداخت.

اسماعیلی ارتقای معیشت حوزه فرهنگ و هنر را به عنوان یک دغدغه جدی در دولت مطرح کرد و گفت: بنا به دستور رئیس جمهور بسته ویژه‌ای برای اهالی فرهنگ و هنر در نظر گرفته شده است. ما این خبر را شهریور ماه مطرح کرده بودیم، اما به دلیل طی شدن فرایند صدور مجوزها در سازمان برنامه و بودجه فرایند پرداخت آن طولانی شد. در این زمینه رئیس جمهور مبلغ 500 میلیارد تومان را برای این موضوع اختصاص داده‌اند، که از این هفته توزیع تسهیلات به هنرمندان و اعضای صندوق اعتباری هنر انجام خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به بررسی لایجه بودجه در روزهای گذشته در دولت گفت: در جلسه شب گذشته هیئت دولت‌، در بررسی لایحه بودجه مقرر شد که دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی این امکان را داشته باشند که 2 درصد از بودجه‌های هزینه‌ای خود را مطابق آیین‌نامه‌ای که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب خواهد رساند، در حوزه فرهنگ در سال 1401 هزینه کنند، این تحول بسیار بزرگ در حوزه اقتصاد فرهنگ است.

مشروح گفت‌وگو با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به زودی منتشر می‌شود.