شنبه 7 مهر 1403

حوزه هنری سمنان دو کتاب عاشورایی منتشر کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
حوزه هنری سمنان دو کتاب عاشورایی منتشر کرد

سمنان - ایرنا - حوزه هنری استان سمنان کتاب‌های «بوی سیب سرخ» مجموعه اشعار عاشورایی و «مشق عاشقی» مجموعه آثار تایپوگرافی و نقاشی عاشورایی منتشر کرد.

روابط عمومی حوزه هنری استان سمنان روز چهارشنبه به رسانه ها اعلام کرد کتاب «بوی سرخ سیب» سروده نسترن قدرتی، مجموعه اشعار عاشورایی است که از سوی دفتر آفرینش های ادبی حوزه هنری استان سمنان تهیه و چاپ شد.

این کتاب از تولیدات دفتر آفرینش های ادبی حوزه هنری استان سمنان، در 72 صفحه در قطع رقعی با شمارگان 500 نسخه و با قیمت 10 هزار تومان در خرداد 1399 توسط حوزه هنری استان سمنان منتشر شد.

در مقدمه کتاب «بوی سرخ سیب» به قلم نسترن قدرتی آمده است: پایان شب دوم شعبان سال چهارم هجری، لحظه‌های انتظاری سبز و مبارک است. عطر حضوری در خانه علی (ع) موج می‌زند. حضوری سبز و زیبا همراه با بی‌قراری دل ها. حضوری لذت‌آفرین که جان را به نوا می‌آورد و دل را به صفا می‌خواند. موج شادی، جای‌جای خانه ساده و زیبای فاطمه (س) را پرکرده است. همه درانتظارند، انتظاری نویدبخش و بی‌صبرانه. انتظار شکفتن گل سرخ حریم عشق، شقایق گلزار سرمدی و ستاره نورانی آسمان محمد (ص).

در فرازی دیگر از این مقدمه می خوانیم: او می‌آید، تا چشم مشتاقان جمالش را به نور محمدی روشن کند. او می‌آید، تا زمین از عطر بهشت سیراب شود. او می‌آید، تا صفای خاطر مولا و چراغ خانه زهرا (س) باشد. او می‌آید، تا امتداد دریایی باشد، زلال و نورانی. می‌آید، تا حمایت کند دین خدا و آیین سبز و جاودانی محمد (ص) را. می‌آید، با دستانی سرشار از عاطفه و ایثار، با دلی لبالب از محبت و جانی پر از عشق.

کتاب «مشق عاشقی» نیز شامل مجموعه آثار تایپوگرافی و نقاشی عاشورایی است از تولیدات دفتر هنرهای تجسمی حوزه هنری استان سمنان، شامل آثار مهدی حاجی محمدی فریمانی، مهدی پازوکی و غلامرضا سماوی است که توسط حوزه هنری استان سمنان به چاپ رسیده است.

در مقدمه این کتاب آمده است: به تصویر کشیدن حماسه عاشورای حسینی در قالب و قامت هنر بر بوم نقاشی و صفحات خوشنویسی، به طور قطع، پیام عاشورا را به بهترین وجه ممکن می تواند برای مردم بازگو کند.

در بخش دیگر از این مقدمه می خوانیم: در مجموعه پیش رو مفاهیم عاشورایی به صورت ظریف و نمادین در کالبد نوشتار و رنگ، از آثار هنرمندان متعهد استان سمنان با عنوان «مشق عاشقی» به همراه ذکر احادیث ارائه می شود.

«مشق عاشقی» شامل 14 اثر تایپوگرافی و نقاشی عاشورایی از هنرمندان حوزه هنری استان سمنان به همراه چهارده حدیث از پیامبر اکرم (ص) و حضرت امام حسین (ع) به دو زبان عربی و فارسی، در 36 صفحه در قطع رحلی با شمارگان 500 نسخه و با قیمت 20 هزار تومان در خرداد 1399 در دسترس علاقه مندان قرار گرفت.

*س_برچسب‌ها_س*