پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

حکمی که زود شکست: بازگشت تماشاگرها به ورزشگاه

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع

علی بهادری جهرمی می‌گوید که معاون اول رئیس جمهور دستور داده مسابقات فوتبال با حضور تماشاچی برگزار خواهد شد. دو روز پیش اما اعلام شده بود به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مسابقات فوتبال لیگ‌های کشوری بدون حضور تماشاگر انجام خواهد شد.

دو روز پس از انتشار خبر ممنوعیت حضور تماشاگران در کلیه مسابقات فوتبالی با دستور معاون اول رئیس‌جمهور این حکم شکست و تماشاگران می‌توانند برای تماشای فوتبال به ورزشگاه بروند.

به گزارش فرارو، دو سال پس از همه‌گیری کرونا و برگزاری مسابقات فوتبال بدون حضو تماشاگران در از چند هفته پیش به صورت جسته و گریخته مجوزهایی برای حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها صادر شد. دیدار استقلال در کوزس قهرمانی در هفته بیست و ششم با حضور پنجاه هزار تماشاگر برابر شهرخودرو برگزار شد و به نظر می‌رسید در هفته‌های پایانی شاهد حضور پر تعدادتر تماشاچی‌ها باشیم. اما به یکباره بازی هفته بیست و هفتم استقلال در اهواز و پرسپولیس در سیرجان بدون حضور تماشاچی برگزار شد. با قهرمان شدن استقلال در پایان هفته بیست و هفتم طرفداران این تیم اماده برگزاری جشنی باشکوه در آزادی بودند که خبر رسید همه مسابقات فوتبال در ایران بدون حضور تماشاگر خواهد بود. علت آن هم تثبیت شرایط کرونایی اعلام شد. آن هم در روزهایی که مرگ و میرهای کرونایی در کشور تک‌رقمی بود.

حالا و دو روز بعد از این تصمیم بحث‌براگیز علی بهادی جهرمی، سخنگوی دولت اعلام کرد مسابقات فوتبالی با حضور تماشاگر برگزار خواهد شد. علی بهادری جهرمی در حساب توییتری‌اش نوشت:

«با دستور معاون اول رئیس جمهور، مسابقات فوتبال تا پایان لیگ برتر با حضور تماشاگران برگزار خواهد شد.»

به نظر می‌رسد با این تصمیم به زودی شاهد جشن قهرمانی استقلالی‌ها در ورزشگاه آزادی خواهیم بود.

از میان اخبار

اظهارات عجیب کرار جاسم؛ کی‌روش من را به تیم ملی ایران دعوت کرد!

(عکس) مهدی طارمی روی جلد روزنامه مشهور پرتغالی