شنبه 8 اردیبهشت 1403

حکم اعدام قاتل شهید مریدی صادر شد

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
حکم اعدام قاتل شهید مریدی صادر شد

رئیس کل دادگستری هرمزگان از صدور حکم اعدام برای قاتل شهید مریدی خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از قوه قضائیه، پس از برگزاری جلسه رسیدگی به اتهامات قاتل «شهید سعید مریدی" در شعبه دادگاه انقلاب شهرستان میناب، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از صدور حکم اعدام برای متهم این پرونده پس از حدود 2 ماه از وقوع این جنایت خبر داد.

مجتبی قهرمانی تأکید کرد: دستگاه قضایی استان هرمزگان از ابتدای وقوع این حادثه، رسیدگی ویژه و سریع به پرونده را در دستور کار خود قرار داد و تمامی مراحل از جمله تحقیقات و ضوابط مندرج در آئین دادرسی کیفری را با رعایت مواعد قانونی اجرا نمود.

وی با بیان اینکه پس از تکمیل روند تحقیقات در دادسرا و صدور کیفرخواست و همچنین معرفی وکیل تعیینی از سوی متهم و اعطای مهلت برای ارسال لوایح تکمیلی از سوی وکیل متهم با رعایت مقررات مندرج در آئین دادرسی کیفری، در نهایت دادگاه انقلاب شهرستان میناب پس از اعلام ختم رسیدگی به صورت حضوری اقدام به صدور رأی کرد.

بر اساس حکم صادره، دادگاه انقلاب به استناد ماده 45 الحاقی به قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر و مواد 1، 11، 17 و 41 قانون مبارزه با مواد مخدر و مواد 160، 211 و 215 قانون مجازات اسلامی به همراه ماده 148 قانون آیین دادرسی کیفری و ماده 8 آیین نامه اجرایی قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر، متهم این پرونده را در حکم مفسد فی الارض تلقی نموده و به اعدام محکوم کرده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین با اشاره به اینکه رأی صادره مطابق قانون قابلیت فرجام خواهی در مدت زمان مقرر را دارد، خاطرنشان کرد: با صدور این رأی مراحل دادرسی به این پرونده در استان هرمزگان به پایان رسید و در صورت اعتراض متهم و یا وکیل مدافع وی به رأی صادره پرونده جهت تکمیل سیر قانونی به دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد.

گفتنی است، شهید سعید مریدی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان رودان در 22 فروردین ماه امسال حین انجام مأموریت در جریان درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر دچار مجروحیت شدید شد و علی‌رغم تلاش‌های پزشکان، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.