جمعه 28 اردیبهشت 1403

خانه هلال مطبوعات و رسانه گیلان گشایش یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
خانه هلال مطبوعات و رسانه گیلان گشایش یافت

رشت _ ایرنا_ خانه هلال مطبوعات و رسانه گیلان امروز پنجشنبه در رشت افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرعامل هلال احمر استان گیلان در مراسم تاسیس خانه هلال مطبوعات و رسانه ضمن تقدیر از تلاش اصحاب رسانه گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه از جنس امدادگران هلال احمر هستند، آنان در حوادث و اتفاقات جان خود را به خطر می اندازند تا آگاهی را به جامعه هدیه کنند.

سیاوش غلامی سرمایه هلال احمر را اعتماد مردمی عنوان و تصریح کرد: جمعیت هلال احمر متعلق به آحاد مردم است و امدادگران صرف نظر از هرگونه نگرش و براساس آموزه های دینی، کمک رسانی را سرلوحه خود قرار داده اند.

وی اظهار داشت: خانه‌های هلال با هدف توانمند سازی جامعه و مکانی برای گسترش آموزش‌های امدادی و نفوذ میان مردم و پاسخگویی در زمان حوادث و بلایا راه‌اندازی شده است.

مدیر عامل هلال احمر گیلان خاطر نشان کرد: توانمندسازی اعضاء در محلات شهری و روستایی در حوزه‌های دانش، نگرش و مهارت از سیاست های جمعیت هلال‌احمر در قالب طرح تشکیل و راه‌اندازی خانه‌های هلال است.

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان نیز در این مراسم با اشاره به تعدد رسانه های استان گفت: گیلان دارای تعدد رسانه در زمینه مکتوب و مجازی هستند و جامعه رسانه ای گیلان در سطح کشور فعال و پویا شناخته شده است.

کریم خرسندی با تشریح عملکرد رسانه های گیلان در دوران اوج شیوع کرونا در روزهای نخست در استان افزود: فعالیت رسانه های گیلان در این ایام به جهت اطلاع رسانی و آگاهی رسانی به مردم این مهم را آشکار کرد که رسانه ها نقش حائز اهمیتی در تنویر افکار عمومی دارند و می توانند موجب پیشگیری از رخدادها و رویدادها با بهره گیری از قلم و انعکاس مطالب و اخبار شوند.

وی با اشاره به تعامل خوب رسانه های گیلان با جمعیت هلال احمر گیلان خاطر نشان کرد: همانگونه که جمعیت هلال احمر گیلان همواره در بحران ها با سرعت و شتاب مثال زدنی برای یاری به هموطنان در پای کار هستند اصحاب رسانه نیز با عنوان خبرنگاران و عکاسان بحران در انعکاس این زحمات جمعیت هلال احمر داوطلبانه حضور دارند و خبررسانی می کنند.

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان ضمن ابراز خشنودی از تشکیل خانه هلال مطبوعات و رسانه اظهار امیدواری کرد که تشکیل این خانه در محل خانه مطبوعات گیلان موجب هم افزایی بیشتر اصحاب رسانه و جمعیت هلال احمر استان و کشور شود.

خانه هلال مطبوعات و رسانه با هدف تعامل بیشتر اصحاب رسانه با جمعیت هلال احمر گیلان در خانه مطبوعات گیلان افتتاح شد.

افزون بر 390 خانه هلال در استان گیلان فعال است.

*س_برچسب‌ها_س*