شنبه 29 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

رییس اتاق ایران گفت: کشورمان دهمین تولیدکننده بزرگ معدنی با تولید 68 نوع مواد معدنی است و دارای 6 هزار معدن فعال در دنیا است.

تازه‌ترین آمار منابع آبی کشور نشان می‌دهد که 64 درصد مخازن سدهای کشور پرشدگی دارند.

رئیس سازمان نقشه‌برداری گفت: در کشورمان نیاز به اطلاعات مکانی بسیار اهمیت دارد و اطلس سرمایه‌گذاری بر پایه اطلاعات مکانی و نقشه‌برداری کشور تهیه شده است.

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: بزرگترین بدهکاران، صنعت پتروشیمی و بعد از آن فولادی‌ها و سومین هم سیمانی‌ها بزرگترین مصرف کننده و بدهکاران گازی هستند.

بانک مرکزی اعلام کرد: تورم دوازده‌ماهه شاخص بهای تولیدکننده از 37.3 درصد در فروردین ماه سال 1402 به 31.2 درصد در فروردین‌ماه 1403 کاهش یافت.

مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی گفت: میزان تولید برق نیروگاه‌های حرارتی در فروردین با رشد 6 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از مرز 24 میلیون مگاوات ساعت عبور کرده است.

مدیرعامل سازمان راهداری گفت: از 887 نقطه حادثه‌خیز در کشور حدود 430 نقطه برطرف شده و 460 نقطه باقی مانده که تا پایان سال برطرف می‌شود.

قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی در رابطه با آخرین جزئیات از اجرای طرح راننده محوری نکاتی را مطرح کرد.

در ابتدای معاملات امروز نهم اردیبهشت، شاخص کل بورس 374 واحد افت یافت.

با تصویب هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، بازارگردانی از حالت الزامی خارج و در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت.

رئیس انجمن ملی خرما گفت: بنابر آمار سال گذشته 300 هزارتن خرما به ارزش 400 میلیون دلار به بازارهای هدف صادر شده است.

بیش از یک میلیون و 600هزار متقاضی در صف انتظار برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن 200 میلیون تومانی هستند که طبق اعلام وزارت راه وشهرسازی این طولانی شدن صف به دلیل شرایط و استعلام‌های جدید بانک‌ها است.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت بیش از 600 هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده که نسبت سال قبل 30 تا 40 درصد افزایش داشته است.

روز گذشته از برات الکترونیکی رونمایی شد ابزاری که به گفته کارشناسان مسیر انحراف در مصرف اعتبارات پرداختی حوزه تولید را مسدود می‌کند.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: 887 نقطه پرخطر در کشور شناسایی شده که از این میزان تاکنون مشکلات 412 نقطه مرتفع شده است.

قائم مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهادگفت: صادرات انواع محصولات کشاورزی تا پایان سال گذشته از 6 میلیارد و 200 میلیون دلار فراتر رفت.