شنبه 29 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

عضو شورای ملی زعفران گفت: بنابر آمار 20 تا 25 درصدزعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود.

مدیرعامل اسبق یکی از شرکت‌های تاکسی‌های اینترنتی گفت: ورود شورای رقابت به نرخ گذاری تاکسی‌های اینترنتی به صلاح نیست و خود شرکت‌ها باید تعرفه گذاری کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، درباره قطعات یدکی تقلبی خودرو‌ها در بازار هشدار داد که مشتریان در هنگام خرید انواع فیلتر و روغن خودرو حتما به کد شناسه و رهگیری، نشان استاندارد و اصالت و برند‌های معتبر داخلی توجه کنند.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: سامانه بارشی جدید به کشور از سمت غرب کشور وارد شهر‌های البرز، آذربایجان شرقی و غربی را درگیر می‌کند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت 57 شهرک مسکونی در جلسه کارگروه زیربنایی به تصویب رسید و ساخت اولین شهرک کلنگ زنی شد.

دلار آزاد امروز توسط دلالان مقابل صرافی‌ها 61 هزار و 260 تومان قیمت‌گذاری شده است.

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که تولید کلزا با افزایش 60 تا 70 هزارتنی نسبت به سال گذشته به 250 هزارتن می‌رسد.

معاون ارزی مرکز مبادله طلا و ارز گفت: از ابتدای سال تا 7 اردیبهشت ماه 4 میلیارد و 216 میلیون دلار ارز برای کالا‌های اساسی تامین شده است.

رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به بارندگی های اخیر، کشاورزان نوبت آبیاری را به گونه ای تنظیم کنند که کمترین بهره وری را داشته باشند.

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی حفظ نباتات گفت: با توجه به گرم شدن هوا، گندمکاران هشدار‌ها را جدی بگیرند و مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند.

مدیر کل ترانزیت، لجستیک سازمان بناد رو دریانوردی گفت: همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان در قالب سرمایه گذاری های لجستیکی از بندر چابهار آغاز و کلید خورد.

مدیرعامل شرکت توانیر از امکان صادرات برق ایران به اروپا از طریق ترکیه با مشارکت شرکت‌های بخش خصوصی فعال در بازار‌های برق منطقه‌ای در 8 ماه عادی سال خبر داد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گفت: صادرات و حضور در بازار‌های بین الملل راهکار اصلی تنظیم و تثبیت بازار مرغ است.

کارشناس بازار سرمایه گفت: ارزش کل معاملات امروز بازار 10 هزار و 409 میلیارد تومان بود که از این مبلغ 4 هزار و 702 میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم بوده است.

رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: بنابر آمار از مجموع جمعیت دام سبک، 18 میلیون راس آماده کشتار بوده که این میزان بیش از سنوات گذشته است.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت گفت: سال گذشته رشد چشمگیری در تجارت الکترونیک داشتیم به طوری که در سال 1402 رشد 70 درصدی را تجربه کردیم که حاکی از عزم دولتمردان برای حمایت از این حوزه بود.