چهارشنبه 11 مهر 1403

خبری غافلگیرکننده برای متقاضیان محصولات ایران خودرو

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
خبری غافلگیرکننده برای متقاضیان محصولات ایران خودرو

متقاضیانی که در جدیدترین طرح فروش ایران خودرو شرکت کردند و اسامی آنها به عنوان برندگان قرعه‌کشی از گردونه قرعه‌کشی خارج شده نگران نباشد، ایران خودرو تمام محصولات عرضه شده، چه در قالب فروش فوق‌العاده و چه در قالب پیش فروش، را در بازه زمانی اعلام شده برای مشتریان فاکتور می‌کند.

مدیرعامل ایران خودرو درباره واگذاری محصولات عرضه شده در جدیدترین طرح فروش این خودروساز اظهارنظر کرد؛ موضوعی که می‌توان از آن به عنوان خبری غافلگیرکننده برای متقاضیان یاد کرد.،

مدیرعامل ایران خودرو با اعلام این خبر از برنامه‌ریزی برای عمل به تعهدات تا پایان سال جاری خبر داد. علیمردان عظیمی که با ایسنا گفت و گو کرده بود، تاکید کرد: «نگرانی‌های موجود درباره عدم ایفای به موقع 115 هزار تعهد ایجاد شده در طرح فروش اخیر این شرکت تا پایان سال محلی از اعراب ندارد و این خودروساز در موعد مقرر محصولات عرضه شده را فاکتور می‌کند.»

آبی‌های جاده مخصوص در جدیدترین طرح فروش خود 12 محصول خود شامل پژو 207 با موتور TU3، پژو 207 با موتور TU5، رانا پلاس، سورن پلاس بنزینی، تارا با گیربکس دستی، تارا با گیربکس اتوماتیک، هایما S7, هایما S5، هایما X7 را در کنار دو خودروی برقی یعنی لونا GRE و فاو بستیون NAT و همچنین جدیدترین محصولش یعنی "ری را" را در دسترس متقاضیان قرار دادند.

ایران خودرو حدود 30 هزار دستگاه از محصولات عرضه شده را به صورت فروش فوق‌العاده و حول و حوش 85 هزار دستگاه دیگر را در قالب پیش فروش به متقاضیان واگذار کردند. به گزارش اقتصادنیوز، با توجه به اینکه خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص در نیمه اول امسال عقب ماندگی نزدیک به پنج درصدی را در تولید انواع محصولات خود در کارنامه خود ثبت کرد، برندگان قرعه کشی آخرین طرح فروش ایران خودرو نگران شدند که این خودروساز نتواند به تعهدات ایجاد شده از مسیر این طرح فروش جامه عمل بپوشاند. اما سخنان مدیرعامل آبی‌های جاده مخصوص درباره برنامه ریزی ایران خودرو برای تحویل به موقع خودروهای عرضه شده در جدیدترین طرح فروش خیال مشتریان ایران خودرو را راحت کرد.

سخنان عظیمی درباره واگذاری به موقع خودروهای فروخته شده و پیش فروش شده به صاحبان را می‌توان خبری دانست که حسابی متقاضیان محصولات ایران خودرو را سوپرایز کرد. با توجه به اینکه ایران خودرویی ها باید در اواخر پاییز امسال حول و حوش 30 هزار دستگاه از انواع محصولات خود را که به صورت فروش فوق العاده که پشت ویترین خود قرار داده بودند را برای برندگان فاکتور کنند می توان گفت که قطار فروش این خودرو به راه افتاده تا بتواند در موعد تعیین شده در آذر 1403 محصولات را به دست متقاضیان برساند.

برطرف شدن نگرانی برندگان قرعه کشی جدیدترین طرح فروش ایران خودرو می تواند تبعات مثبتی برای بازار خودرو نیز داشته باشد و اجازه ندهد تا قیمت های بازاری محصولات ایران خودرو راه صعود را در پیش بگیرند.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.