یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه خبر آنلاین

سیاسی وب‌گاه خبر آنلاین

عضو هیأت‌رییسه مجلس شورای اسلامی درباره موضوع تعطیلی روز شنبه و برخی حواشی پیرامون آن توضیحاتی ارایه داد.

بر اساس تصاویر منتشره، در جریان بازدید رهبری از نمایشگاه کتاب، ایشان دو کتاب از فئودور داستایوفسکی را تورق کردند.

طبق جدول 7 بودجه 1403، «مرکز خدمات حوزه‌های علمیه» مبلغ 7 هزار و 443 میلیارد تومان بودجه دارد.

عصرایران با اشاره به اظهارات منتخب تهران در مجلس دوازدهم درباره قیمت دلار نوشت: ویژگی صصامی که او را از دیگر اقتصاددانان متمایز می‌کند این است که برای کاهش قیمت ارز بهبود روابط سیاست خارجی یا کاهش کسری بودجه را صراحتا مطرح نمی‌کند بلکه برای رؤیای کاهش قیمت ارز مسیر دیگری در نظر دارد و باید ببینیم با ورود به مجلس می تواند آن را محقق کند یا نه و در واقع چگونه می خواهد محقق کند؟

عصر ایران در گزارشی به بررسی فضای سیاسی کشور پس از انتخابات 21 اردیبهشت و همچنین برخی از منتخبین مجلس دوازدهم همانند حسین صمصامی پرداخته است.

قرب بقیه‌الله یک‌هزار و 184 میلیارد تومان در جدول 7 و یک‌هزار و 770 میلیارد تومان نیز بودجه اختصاصی دارد که موارد مصرف آن در جدول 12 آمده است. مجموع بودجه این قرارگاه سپاه پاسداران، 2 هزار و 954 میلیارد تومان است.

رییس فراکسیون گام دوم انقلاب مجلس گفت: حدود 85 نفر از منتخبان مجلس دوازدهم در رده سنی 35 تا 47 سال هستند.

معصومه سپهری نویسنده کتاب «مرد ابدی» در جریان بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه کتاب تهران تسبیحی را خدمت رهبر انقلاب تقدیم کرد و ایشان نیز تسبیح خود را به نویسنده کتاب هدیه دادند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به لایحه عفاف و حجاب گفت: ما در لایحه عفاف و حجاب جریمه 1.5 میلیون تومانی کشف حجاب را پیش‌بینی کردیم که در صورت تکرار جریمه 3 میلیونی قطعی به آن اضافه شده و تبدیل به جریمه 4.5 میلیون تومانی می‌شود که در صورت پرداخت نشدن محدودیت‌هایی اعمال خواهد شد.

خبرگزاری رسا نزدیک به حوزه علمیه نوشت: دروس فقه متعددی به صورت تخصصی در حوزه‌های علمیه بویژه حوزه علمیه قم راجع به مباحث انرژی هسته‌ای و نیز دروس متعددی از ناحیه اساتید و بزرگواران تشکیل شده و علمای زیادی بخشی از درس خارج خود را به تبیین مبانی فقهی، دینی و قرآنی حرمت تولید و بکارگیری سلاح های کشتار جمعی اختصاص داده‌اند.

حسین علایی گفت: مدتی است که برخی از مردم احساس می‌کنند که هر نوع نماینده‌ای که انتخاب کنند، تأثیری در تصمیم‌گیری‌های مجلس ندارد. مثلاً بسیاری از مردم ایران با گشت ارشاد مخالف هستند، ولی می‌بینیم برخی از نمایندگان مجلس برای بازسازی آن تحت عناوین دیگر کار می‌کنند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: اصلاح‌طلبان هویتی مستقل از مردم ندارند و هویت آنها فارغ از حمایت مردم معنا پیدا نمی‌کند. معنادار بودن اصلاح‌طلبی در این است که بخش‌های وسیعی از مردم اصلاحاتی که مدنظر است را مطالبه و پیگیری کنند و حاضر باشند برای آن وارد صحنه شوند.

رهبر انقلاب فرمودند: فعالان فضای مجازی کتاب‌های خوبی را که در زمینه‌های مختلف علمی، ادبیات، تاریخ، هنر، مسائل دینی و اعتقادی و در یک کلام «کتاب‌های مفید» را معرفی و ترویج کنند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی گفت: رهاشدگی فضای مجازی آسیب های بزرگی را به عرصه جوانان وارد کرده است؛ اما آنجاهایی که باید هزینه بدهیم حاضر به هزینه کردن نیستیم.

جلیل محبی در تازه ترین توئیت خود گفت که از رائفی پور درخواست مناظره کرده و او رد کرده است.

معین‌الدین سعیدی تاکید می کند کسانی موافق بازگشت طرح صیانت به صحن مجلس هستند که با مافیای فیلترشکن در ارتباط هستند.