سه‌شنبه 17 مهر 1403

خبر جدید از پذیرش بدون آزمون مدال آوران جهانی در دانشگاه‌ها / مبینا پزشکی می خواند؟

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
خبر جدید از پذیرش بدون آزمون مدال آوران جهانی در دانشگاه‌ها / مبینا پزشکی می خواند؟

معاون آموزشی وزارت علوم طی نامه‌ای خطاب به روسای دانشگاه‌ها قواعد و شرایط پذیرش بدون آزمون مدال آوران جهانی را اعلام کرد. معاون آموزشی وزارت علوم طی نامه‌ای خطاب به روسای دانشگاه‌ها قواعد و شرایط پذیرش بدون آزمون مدال آوران جهانی را اعلام کرد. به گزارش عرشه آنلاین؛ براساس مصوبه هشتاد و دومین جلسه شورای هدایت استعداد‌های درخشان به تاریخ 20 خرداد ماه جاری درخصوص ارائه تسهیلات پذیرش به...

معاون آموزشی وزارت علوم طی نامه‌ای خطاب به روسای دانشگاه‌ها قواعد و شرایط پذیرش بدون آزمون مدال آوران جهانی را اعلام کرد.

به گزارش عرشه آنلاین؛ براساس مصوبه هشتاد و دومین جلسه شورای هدایت استعداد‌های درخشان به تاریخ 20 خرداد ماه جاری درخصوص ارائه تسهیلات پذیرش به برگزیدگان مسابقات ملی و جهانی مهارت سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور برای ورود به دوره‌های کاردانی (پیوسته یا ناپیوسته) و کارشناسی (پیوسته یا ناپیوسته) به صورت مازاد بر ظرفیت‌های پذیرش با آزمون و بدون آزمون برای پذیرش‌های بدون آزمون از سال تحصیلی 1404-1405 و پس از آن، موارد زیر برای استحضار و اجرا ابلاغ ِمی شود:

روح الله رازینی، معاون آموزش وزارت علوم طی نامه‌ای خطاب به روسای دانشگاههاو مؤسسه‌های دولتی و غیر دولتی و دانشگاه آزاداسلامی تاکید کرد.

براساس مصوبه هشتاد و دومین جلسه شورای هدایت استعداد‌های درخشان به تاریخ 20 خرداد ماه جاری درخصوص ارائه تسهیلات پذیرش به برگزیدگان مسابقات ملی و جهانی مهارت سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور برای ورود به دوره‌های کاردانی (پیوسته یا ناپیوسته) و کارشناسی (پیوسته یا ناپیوسته) به صورت مازاد بر ظرفیت‌های پذیرش با آزمون و بدون آزمون برای پذیرش‌های بدون آزمون از سال تحصیلی 1404-1405 و پس از آن، موارد زیر برای استحضار و اجرا ابلاغ ِمی شود:

1 دارندگان مدال طلا، نقره، برنز و مدالیون برتری (برگزیدگانی که مطابق با مقررات سازمان جهانی مهارت موفق به کسب امتیاز 700 و بالاتر در مسابقات جهانی می‌شوند وجزو مدال آوران نمی‌باشند) مسابقات جهانی مهارت و دارندگان مدال طلای مسابقات ملی مهارت، می‌توانند بدونشرکت در آزمونورودی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، با ارائه معرفی نامه ازسوی سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور و پس از موافقت دانشگاه پذیرنده، در دوره تحصیلی بالاتر پذیرفته شوند.

2 برگزیدگان مسابقات (مندرج در بند یک) دارای مدرک تحصیلی دیپلم مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش، امکان ورود به دوره کاردانی (پیوسته یا ناپیوسته) یا کارشناسی پیوسته و برگزیدگان دارای مدرک تحصیلی کاردانی (پیوسته یا ناپیوسته) مورد تأیید وزارت علوم، امکان ورود به دوره کارشناسی ناپیوسته را دارند.

3 ادامه تحصیل فقط در رشته‌های مرتبط با زمینه برگزیدگی متقاضی در مسابقات امکانپذیر است.

4 تشخیص ارتباط رشته دانشگاهی با زمینه برگزیدگی بر عهده گروه آموزشی و با تأیید شورای آموزشی دانشگاه است.

5 برگزیدگی در هر دوره تحصیلی فقط برای ورود به دوره تحصیلی بعدی قابل استفاده است.

6 پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و فقط برای یک بار امکانپذیر است.

7 پذیرش متقاضیان در دوره روزانه به صورت رایگان و در سایر دوره‌ها بر اساس مصوبه هیئت امنای دانشگاه انجام می‌شود.

8 سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور که مرجع تأیید مسابقات است، هرسال اسامی برگزیدگان را به سازمان ملی سنجش اعلام می‌نماید.

9 اسامی پذیرفته شدگان باید توسط معاونت آموزشی دانشگاه برای تأییدصلاحیت عمومی به سازمان ملی سنجش ارسال شود و قطعی شدن ثبت نام منوط به تأیید سازمان مذکور است.

10. مسئولیت شرح و تفسیر مصوبه بر عهده معاونت آموزشی وزارت است و درصورت نیاز معاونت آموزشی وزارت می‌تواند پس از تأیید کمیته کارشناسی مسائل استعداد‌های درخشان، دستورالعمل اجرایی این مصوبه را تنظیم و برای اجرا ابلاغ نماید./ فرارو

--> هم اکنون دیگران می خوانند

بیشتر بخوانید

خبر جدید از پذیرش بدون آزمون مدال آوران جهانی در دانشگاه‌ها / مبینا پزشکی می خواند؟ 2