پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

خبر مهم برای جاماندگان کنکور 1403 / زمان برگزاری آزمون مشخص شد

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
خبر مهم برای جاماندگان کنکور 1403 / زمان برگزاری آزمون مشخص شد

اقتصادنیوز: نوبت اول آزمون سراسری سال 1403، با شرکت یک میلیون و 152 هزار و 518 داوطلب در تاریخ 6و 7 اردیبهشت برگزارشد.

به گزارش اقتصاد نیوز، نوبت اول آزمون سراسری سال 1403 برای داوطلبان چهار گروه آزمایشی علوم ریاضی، فنی و علوم انسانی، زبان های خارجی و هنر پنجشنبه و جمعه گذشته در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد. نوبت دوم آزمون سراسری تیرماه برگزار می شود و نمرات کنکور سال گذشته همچنان معتبر است. کارنامه اولیه داوطلبان نوبت اول نیمه مرداد ماه جاری اعلام و همزمان چند روز بعد انتخاب رشته داوطلبان آغاز می شود.

عدالت آموزشی ویژه داوطلبان مناطق سیل‌زده 

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به گرفتار شدن تعدادی از داوطلبان آزمون سراسری در سیل، در منطقه شهرستان زیرکوه و حاجی‌آباد در استان خراسان جنوبی تصریح کرد: این نوید را به این دسته از داوطلبان می‌دهم که با هماهنگی دولت، آزمون اختصاصی برای آنان در دو هفته آینده برگزار خواهد شد.

10 سال محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف در کنکور

دکتر عبدالرسول پورعباس درباره پیشگیری از تقلب در آزمون سراسری 1403، گفت: در روند برگزاری چهار آزمون در کل کشور، تنها 4 مورد دستگیری افراد متخلف داشتیم، سال گذشته این رقم حدود 1000 مورد بود، امسال با استفاده از تجهیزات ضریب تخلفات کاهش داشته است.

وی همچنین اعلام کرد، بسته به میزان تخلف داوطلبان بین یک تا 10 سال از تحصیل محروم خواهند شد و کسانی که داوطلب نیستند، علاوه بر جریمه نقدی از سوی مقامات قضایی بین 1 تا 5 سال زندان مواجه خواهند شد.

زمان انتشار کلید سئوالات نوبت اول

کلید اولیه آزمون سراسری سال 1403 (نوبت اول) از تاریخ سه شنبه 11 اریبهشت ماه جاری بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد و داوطلبان می توانند از تاریخ مذکور حداکثر تا روز یکشنبه، 16 این ماه هر گونه مطلبی در خصوص سوالات و کلید آزمون دارند، منحصرا" از طریق سیستم پاسخگویی الکترونیکی به این سازمان اعلام نمایند.

 

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
خبر مهم برای جاماندگان کنکور 1403 / زمان برگزاری آزمون مشخص شد 2