چهارشنبه 18 مهر 1403

خبر مهم یک نماینده برای فرهنگیان | راه حل تازه برای رتبه بندی معلمان اعلام شد

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
خبر مهم یک نماینده برای فرهنگیان | راه حل تازه برای رتبه بندی معلمان اعلام شد

هنوز هم با گذشت روزها، رتبه بندی موضوع داغ و اساسی، برای فرهنگیان و جامعه فرهنگی است. کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی قانون همسان سازی، را از طریق مراجع زیربط دنبال می کند.

احمد فاطمی در جلسه علنی روز گذشته (سه‌شنبه 17 مهر) در تذکری بیان کرد: مجلس در انتظار اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان است. این نماینده کمیسیون اجتماعی مجلس بر اهمیت این موضوع تأکید کرد و از آقای قالیباف خواست تا با پیگیری از طریق تصمیمات سران قوا، این مسئله را به سرانجام برساند، زیرا همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: بحث فرهنگیان که در سال 1400 بازنشسته شدند و هنوز پول خودشان را دریافت نکردند، فوریت دارد. محمدباقر قالیباف که ریاست مجلس را بر عهده دارد در پاسخ به این تذکر گفت: درباره موضوع بازنشستگان یک جلسه نظارتی در مجلس داریم.

پرداخت عقب افتادگی‌های رتبه بندی معلمان

رتبه بندی معلمان یکی از موضوعات به شدت مهمی است که برای تمامی فرهنگیانی ها سوالهای زیادی را ایجاد کرده است. در رتبه بندی معلمان علاوه بر اینکه به حقوق و مقطع تحصیلی فرهنگیانی ها رسیدگی میکنند؛ به خیلی از موضوعات دیگر هم میرسند و همین کار باعث بهبود در آموزش خواهد شد. رتبه بندی معلمان ذهن تمامی مردم را درگیر خود کرده است.

ضرغام پرنیان مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: اگرچه رتبه‌بندی معلمان در ابتدا با چالش‌هایی مواجه شد، اما در راستای تحول بنیادین این موضوع در حال ویرایش بوده و نقاط ضعف آن در حال برطرف‌شدن است.

ضرغام پرنیان امروز در حاشیه آئین استقبال از دانشجو معلمان لرستان اظهار کرد: طرح رتبه‌بندی معلمان اتفاق مبارکی است و اگرچه این موضوع در ابتدا با چالش‌هایی مواجه شد، اما در راستای تحول بنیادین رتبه‌بندی معلمان در حال ویرایش بوده و نقاط ضعف آن در حال برطرف‌شدن است.

دبیر قرارگاه عدالت آموزشی با بیان اینکه در این قرارگاه به دنبال بسیج ظرفیت‌های برون وزارتی جهت کم‌کردن فاصله بی‌عدالتی آموزشی هستیم، افزود: تقویت دانش‌آموزان بی‌بضاعت در مناطق محروم، مرزی و عشایری از اهداف تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی است.

پرنیان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ها جهت برچیده‌شدن مدارس کانکسی و انتظار می‌رود با کمک خیرین و تخصیص مبالغ موردنیاز و همکاری نهاد‌های محرومیت‌زدایی تا 4 سال آینده مدارس کانکسی جمع‌آوری شوند. وی میزان مشارکت خیرین طی سه سال اخیر در امر مدرسه‌سازی را 12 هزار میلیارد تومان عنوان کرد.

خبر مهم یک نماینده برای فرهنگیان | راه حل تازه برای رتبه بندی معلمان اعلام شد 2