جمعه 13 مهر 1403

خدمات فناورانه "ایران‌ساخت" در 14 بخش ارائه خواهد شد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
خدمات فناورانه "ایران‌ساخت" در 14 بخش ارائه خواهد شد

در دهمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت 14 بخش موضوعی از جمله نفت و پتروشیمی، برق، الکترونیک و نرم‌افزار، عمران و ساختمان، مکانیک، شیمی، کشاورزی و محیط‌زیست و... به‌منظور عرضه محصولات و خدمات فناورانه ایران‌ساخت ارائه شده است.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدحسین بهشتی؛ معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با اشاره به اینکه معاونت علمی وظیفه توسعه علم و فناوری را در کشور دارد، اظهار کرد: بازاریابی و فروش از مباحث بسیار حائز اهمیت برای هر شرکت محسوب می‌شود که در طول نمایشگاه ایران ساخت شرکت‌های دانش‌بنیان باید به این موضوع بپردازند.

رئیس دهمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت با بیان اینکه در نمایشگاه ایران‌ساخت اکثر فرآیند‌ها برون‌سپاری می‌شود و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان بیشتر نقش سیاست‌گذاری و نظارتی را بر عهده دارد، گفت: یک شرکت دانش‌بنیان باید دارای ساختاری نظام‌مند، خدمات پس از فروش و از همه مهم‌تر برای رقابت با محصولات جهانی، از بخش تحقیق و توسعه قوی برخوردار باشد.

در نظر گرفتن مشوق‌های ویژه برای تولیدکنندگان تجهیزات آزمایشگاهی

وی با اشاره به برگزاری دومین دوره جایزه طراحی ایران گفت: پس از تجربه موفق برگزاری نخستین دوره جایزه طراحی ایران 1400، نمایشگاه ایران ساخت با همکاری مرکز طراحی ایران به‌منظور ارزیابی وضعیت طراحی صنعتی محصولات ایران ساخت و تشویق تولیدکنندگان تجهیزات آزمایشگاهی به استفاده از فرآیند طراحی صنعتی برای آنان مشوق‌های ویژه‌ای در نظر گرفته است.

تولید نانوپوشش ایران‌ساخت که از نفوذ آب به مصالح ساختمانی جلوگیری می‌کند!

معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری گفت: به‌منظور رونق هرچه بیشتر بازار شرکت‌های عرضه‌کننده تجهیزات و مواد آزمایشگاهی و ایجاد یک بستر دائمی برای هم‌رسانی عرضه و تقاضا، تسهیلات لیزینگ برای خریداران بخش خصوصی با همکاری صندوق توسعه فناوری نانو و صندوق نوآوری و شکوفایی ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: حوزه‌های برگزاری جایزه طراحی شامل تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی، تجهیزات کامپیوتر و فناوری اطلاعات، ماشین‌آلات صنعتی و رباتیک، طراحی فضای نوآوری و فناوری، فناوری‌های نرم شامل صنایع خلاق آموزش، سرگرمی و سرگرمی و صنایع‌دستی و بسته‌بندی می‌شود.

پرداخت یارانه 10 تا 50 درصدی به محصولات خریداری شده توسط مراکز علمی

معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی در خصوص حمایت‌های این نمایشگاه افزود: همانند سال گذشته برای محصولات سطح اول تا سوم، از 10 تا 50 درصد قیمت محصولات خریداری‌شده توسط مراکز علمی و پژوهشی دولتی براساس آیین‌نامه سطح‌بندی، به‌عنوان یارانه پرداخت خواهد شد.

عرضه محصولات و خدمات فناورانه ایران‌ساخت در چهارده بخش متنوع

در دهمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت 14 بخش موضوعی از جمله نفت و پتروشیمی، برق، الکترونیک و نرم‌افزار، عمران و ساختمان، مکانیک، شیمی و متالوژی، کشاورزی و محیط‌زیست، فیزیک پایه، تجهیزات عمومی آزمایشگاهی، مواد آزمایشگاهی، مهندسی پزشکی و زیست مواد، تجهیزات آزمون صنعتی، خدمات کالیبراسیون و تجهیزات آموزشی و آزمایشگاهی مدارس به‌منظور عرضه محصولات و خدمات فناورانه ایران‌ساخت را در نظر گرفته شده است.

قرار بود به رسم هرساله برگزاری این نمایشگاه که با حضور تجار، بازرگانان و سرمایه‌گذاران 15 کشور همسایه، چین، هند و اوراسیا بود و میزبانی و هزینه‌های جانبی اقامت چند روزه آن‌ها در ایران پوشش داده می‌شد، امسال نیز قرار بود این میهمانان حضور یابند که این اتفاق رخ نداد.