یک‌شنبه 15 مهر 1403

خدمات نوین باروری تحت پوشش بیمه سلامت هستند / بیمارستان "بنت‌الهدی"؛ تنها مرکز درمان ناباروری خراسان شمالی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
خدمات نوین باروری تحت پوشش بیمه سلامت هستند / بیمارستان "بنت‌الهدی"؛ تنها مرکز درمان ناباروری خراسان شمالی

محسن رعنایی با اشاره به اینکه در آذرماه سال 1400 خدمات درمان ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گرفته است، گفت: هدف از اجرای این طرح افزایش نرخ رشد جمعیت، افزایش دسترسی عادلانه به خدمات درمان ناباروری و در نهایت کاهش پرداخت از جیب مردم برای درمان ناباروری بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن رعنایی، مدیر کل بیمه سلامت خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترکدر رابطه با هزینه های درمان ناباروری در بیمه سلامت اظهار داشت: بیمه شدگان با ارائه اسناد پزشکی داخل و خارج استان به مراکز درمان ناباروری دارای پروانه فعالیت و مراکز مجاز می توانند هزینه ها را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر، تنها مرکز مجاز درمان ناباروری استان خراسان شمالی، در بیمارستان بنت الهدی بجنورد استقرار دارد، گفت: بیمه شدگانی که تمایل به ادامه روند درمان ناباروری در داخل یا خارج استان دارند، قبل از اقدام به درمان از طریق مراجعه به سایت سازمان بیمه سلامت به آدرس www.ihio.gov.ir و یا از اداره کل بیمه سلامت و ادارات شهرستان ها برای معرفی مراکز مجاز استعلام بگیرند تا پرداخت هزینه های درمان این بیمه شدگان دچار مشکل نشود.

رعنایی گفت: ضوابط پوشش بیمه ای خدمات درمان ناباروری در آذرماه سال 1400 از طریق شورای عالی بیمه به سازمان های بیمه گر و متعاقبا ادارات بیمه سراسر کشور ابلاغ شده است.

مدیر کل بیمه سلامت خاطرنشان کرد: پیش از اجرای طرح پوشش بیمه ای خدمات درمان ناباروری، اقدامات تشخیصی ناباروری مانند ویزیت، آزمایش، سونوگرافی و دارو در تعهد بیمه بود ولی در دستورالعمل ابلاغی جدید سایر خدمات نوین باروری شامل بسته خدمتی میکرواینجکشن سه بار در هر سال، بسته خدمتیivf سه بار در هر سال و بسته خدمتی تلقیح داخل رحمی سه بار در هر سال در تعهد بیمه ها قرار گرفته است.

وی افزود: این دستور العمل با هدف حمایت مالی و پوشش خدمات توسط سازمان های بیمه گر، رضایت مندی بیمه شدگان، دسترسی راحت به این خدمات در سراسر کشور جهت افزایش نرخ رشد جمعیت، افزایش دسترسی عادلانه به خدمات درمان ناباروری و در نهایت کاهش پرداخت از جیب مردم برای درمان ناباروری تصویب شده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی به درمان ناباروری اولیه و ثانویه در این طرح اشاره کرد و توضیح داد: نابارور اولیه به زوج هایی گفته می شود که پس از یک سال تلاش برای باروری، به طور طبیعی بارداری موفقی نداشته اند که البته این مدت برای خانم های بالای 35 سال به 6 ماه کاهش می یابد.

رعنایی درمورد ناباروری ثانویه نیز توضیح داد و گفت: ناباروری ثانویه، زوج هایی هستند که دارای فرزند زنده هستند ولی برای باروری مجدد دچار مشکل بوده و یک سال بدون هیچگونه پیشگیری، نتوانسته اند باردار شوند.

این مقام مسئول سهم بیمه ها در پرداخت این خدمات را به میزان 90 درصد تعرفه ها در مراکز دولتی و مراکز عمومی غیردولتی عنوان کرد.

انتهای پیام /