شنبه 31 شهریور 1403

خروس‌ها مقابل آرژانتینی‌ها زانو زدند؛ / پایان شکست‌ناپذیری رقیب بزرگ ایران در جام جهانی

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
خروس‌ها مقابل آرژانتینی‌ها زانو زدند؛ / پایان شکست‌ناپذیری رقیب بزرگ ایران در جام جهانی

تیم ملی فوتسال فرانسه، حریف اصلی تیم ملی ایران در دور گروهی جام جهانی 2024 پس از 16 مسابقه شکست ناپذیری سرانجام در دیداری خانگی و تدارکاتی برابر آرژانتین با نتیجه پنج بر سه به زانو در آمد

به گزارش ورزش سه، سریال شکست ناپذیری خروس‌ها در فوتسال پس از 16 دیدار به پایان رسید و شاگردان رفائل رینود که آخرین بار در 25 ژوئن 2023 مقابل پاراگوئه با چنین نتیجه ای شکست خورده بودند، این بار در مصاف با آرژانتین قهرمان جهان در سال 2016 و نایب قهرمان دوره گذشته طعم تلخ شکست را تجربه کردند. فرانسوی ها که آوازه ای در فوتسال جهان به راه انداخته‌اند و به ادعای بسیاری از مربیان و بازیکنان مطرح دنیا از کاندیدای شگفتی سازی جام جهانی 2024 ازبکستان قلمداد می‌شوند و همچنین حریف اصلی تیم ملی فوتسال ایران در مرحله گروهی جام جهانی خواهند بود، در صف آرایی با البی‌سلسته در دقایق ابتدایی قدرت‌نمایی کردند و با دو گل پیش افتادند.

خروس‌ها خیلی زود با هنرنمایی و ضربه نلسون لوتین در دقیقه 3 به گل اول دست یافتند و دقیقه ای بعد با گلزنی سهیل موحدین از روی ضربه ایستگاهی به سوی پانزدهمین پیروزی در دو سال اخیر هجوم بردند. اما این پیش درآمدی برای یک نبرد هیجان‌انگیز بود. در سوی مقابل شاگردان ماتیاس لوکویکس که در دو جام جهانی اخیر به فینال راه یافته‌اند با درخشش آنجل کلودینو یکی از گل‌های خورده را جبران کردند و در دقیقه 16 لوکاس بولو از فاصله ده متری ضربه ایستگاهی را به گل تبدیل کرد تا همه چیز پیش از سوت پایان نیمه نخست برابر شود.

با شروع نیمه دوم، البی سلسته نمایش حیرت انگیزی را مقابل چشمان 3500 تماشاگر فرانسوی به اجرا در آورد و فوق ستاره آن‌ها آنجل کلودینو چهار دقیقه پس از آغاز نیمه دوم گل سوم آرژانتین را به ثمر رساند تا کامبک مردان ماتیاس لوکویکس تکمیل شود. این دوئل جذاب گل‌های دیگری را هم داشت و باز هم آنجل کلودینو با دریبل های خود که حسابی فرانسوی ها را آزار داده بود با ثبت سومین گل موفق به هتریک شد و آرژانتین را چهار بر دو جلو انداخت.

ستاره‌های رفائل رینود که پس از ماه‌ها به استقبال شکست می‌رفتند، در لحظات پایانی دریادلانه بازی کردند و با شتاب قصد جبران گل های دریافتی را داشتند. آن‌ها به سیستم پاورپلی روی آوردند و توسط استیو بندیلی در دقیقه 34 اختلاف را به حداقل رساندند. اما این پایان کار نبود و آرژانتین با دفاعی هوشمندانه و دبل لوکاس بولو در پاورپلی جدید فرانسوی‌ها توپ را پس می گیرد و از ناحیه خود، توپ را بلند به سوی قفس خالی فرانسه شلیک می‌کند تا تیر خلاص به خروس ها زده باشد و بازی با نتیجه پنج بر سه به سود آرژانتین به پایان برسد.

این نتیجه، اولین شکست فرانسه پس از یک دوره طلسم با 16 بازی (11 برد، 5 تساوی) را رقم زد. گروه رافائل رینود اکنون سه روز استراحت خواهند داشت و سپس کار آماده سازی خود را از سر خواهند گرفت. ایستگاه بعدی: دبی که چهارشنبه آینده به آنجا خواهند رسید و تا سه شنبه 10 سپتامبر، تاریخ پروازشان به ازبکستان، در آنجا خواهد ماند. فرانسوی‌ها در خاک امارات دو بازی دوستانه با ترکمنستان (شنبه 7) و عربستان (دوشنبه 9) برگزار می کنند و سپس راهی آوردگاه جام جهانی یعنی ازبکستان می‌شوند.

تیم‌های ملی ایران و فرانسه در سومین دیدار مرحله گروهی و آخرین مسابقه دور اول روز یکشنبه، یک مهر و از ساعت 18:30 (وقت تهران) به مصاف همدیگر خواهند رفت.

خروس‌ها مقابل آرژانتینی‌ها زانو زدند؛ / پایان شکست‌ناپذیری رقیب بزرگ ایران در جام جهانی 2
خروس‌ها مقابل آرژانتینی‌ها زانو زدند؛ / پایان شکست‌ناپذیری رقیب بزرگ ایران در جام جهانی 3
خروس‌ها مقابل آرژانتینی‌ها زانو زدند؛ / پایان شکست‌ناپذیری رقیب بزرگ ایران در جام جهانی 4