شنبه 29 اردیبهشت 1403

خرید اینترنتی فرش ماشینی کاشان به صورت مستقیم از کارخانه

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
خرید اینترنتی فرش ماشینی کاشان به صورت مستقیم از کارخانه

امروزه انواع فرش ماشینی به‌دلیل کیفیت بالا، طرح و رنگ‌های جذاب و متنوع بسیار پرطرفدار هستند.

رپرتاژ آگهی: علاوه‌بر این، قیمت فرش ماشینی از فرش دست‌بافت بسیار پایین‌تر بوده و خرید آن به‌صرفه است‌. در ادامه درباره ویژگیهای فرش ماشینی و مدلهای آن توضیح می‌دهیم.

فرش ماشینی چیست؟

فرش ماشینی به‌وسیله ماشین‌آلات صنعتی بافته می‌شود. سرعت تولید این فرش‌ها نسبت به فرش دست‌بافت بسیار بیشتر بوده و اجرای آن نیز ساده‌تر است. قیمت فرش ماشینی از فرش دست‌بافت بسیار کمتر بوده و می‌توان انواع تصاویر و نقشه‌ها را با کیفیت بسیار مطلوب برروی آنها اجرا کرد.

فرش‌های ماشینی به‌دلیل تنوع بالا در نقشه، برای دکوراسیون‌های مختلف ازجمله کلاسیک، مدرن، مینیمال، اتاق کودک، آشپزخانه و مکان‌های دیگر بسیار مناسب هستند.

کارخانجات مخمل و ابریشم کاشان اولین تولیدکننده این‌گونه فرش‌ها در دهه 50 شناخته می‌شود. فرش‌های ماشینی در گذر زمان ازنظر کیفیت و مرغوبیت مواد اولیه، رنگ و دوخت پیشرفت قابل توجهی کردند و امروزه ظاهر آنها به فرش دست‌بافت بسیار نزدیک شده است.

فرش ماشینی در اشکال مستطیل، مربع، بیضی، دایره، نیم‌دایره، سه‌گوش و پادری با تراکم عرضی و طولی متفاوت بافته می‌شوند. رایج‌ترین میزان تراکم عرضی (شانه) فرش‌های ماشینی 500، 700، 1000، 1200 و 1500 و تراکم طولی (تراکم) آنها نیز 2550، 3000، 3300، 3600 و 4500 است.

فرش‌های با میزان شانه کمتر دارای ضخامت بیشتر و فرش‌های با میزان شانه بیشتر، ضخامت کمتری دارند. میزان شانه از عوامل تاثیرگذار بر قیمت فرش ماشینی است.

فرش ماشینی با چه موادی تولید می‌شود؟

جنس نخ تار، پود و خاب فرش ماشینی اغلب از جنس آکریلیک، BCF، آکریلیک هیت‌ست شده، پلی‌پروپیلن، پلی‌پروپیلن هیت‌ست فریز، جوت، ابریشم مصنوعی، پنبه، پشم، میکرومدال، ساچ، پلی‌استر و ترکیبی از این نخ‌ها است. این فرش‌ها از نخ‌هایی با جنس دیگر نیز تولید می‌شوند.

دوام، کیفیت و قیمت فرش ماشینی تولیدشده با آکریلیک، نسبت به انواع دیگر بیشتر است‌. فرش‌های تولیدشده با ابریشم مصنوعی نیز کیفیت بالایی داشته و ویژگی‌های مثبتی مانند ثبات رنگ، جلوه و کیفیت عالی، عدم پرزدهی و قابلیت شست‌وشوی آسان دارد.

نخ بهکاررفته در فرش‌های ماشینی مرغوب با فناوری نانو خاصیت ضد باکتری پیدا می‌کند، به همین دلیل این فرش‌ها در گذر زمان بو را به خود جذب نمی‌کنند.

چگونه از فرش ماشینی نگهداری کنیم؟

فرش‌ها در معرض آلودگی‌های متعددی قرار دارند و حفظ کیفیت و دوام آنها دغدغه اغلب مردم است. نکات زیر را برای اینکه فرش ماشینی طول عمر بیشتری داشته باشند، رعایت کنید:

  • فرش‌ها نباید در رطوبت و خیسی قرار بگیرند. رطوبت باعث پوسیدگی فرش و کدر‌شدن رنگ آن می‌شود.

  • هنگامی که مایعات، غذا و هر ماده دیگری برروی فرش ریخت، فورا برای تمیزکردن آن اقدام کنید‌. اگر کثیفی برطرف نشد، فرش را به یک قالیشویی مجرب بسپارید.

  • اگر قصد دارید فرش را برروی سرامیک بیندازید، از ترمز فرش استفاده کنید.

  • فرش را هنگام جابه‌جایی به‌صورت رول جمع‌آوری کرده و از تاکردن آن خودداری کنید.

  • وسایل سنگین مانند مبل، میز و کنسول را برروی فرش قرار ندهید و اگر راه دیگری ندارید، در زیر پایه‌ها یک قطعه فوم قرار دهید.

  • فرش‌ها را هفته‌ای یک‌بار جارو کرده و هر 12 ماه یک‌بار به قالیشویی معتبر ببرید. بهترین زمان برای شست‌وشوی فرش، اواخر تابستان و زمستان است.

  • فرش ماشینی در معرض نور خورشید و گرمای مستقیم بخاری قرار ندهید.

فرش فانتزی چه ویژگی‌هایی دارد؟

بارزترین ویژگی فرش فانتزی، نقشه و طرح خلاقانه، گرافیکی، هنری، مدرن، کارتونی، رنگارنگ، استفاده از اشکال هندسی، وجود رنگ‌های شاد و زنده است.

این فرش‌ها با الیاف مختلفی مانند ابریشم، پلی‌استر، پشم و نخ به‌صورت ماشینی و دست‌بافت با میزان شانه مختلف تولید می‌شوند. فرش‌های فانتزی با رنگ‌های شاد دوخته می‌شوند، به همین دلیل برای استفاده در اتاق خواب نوزادان و کودکان انتخاب بسیار مناسبی هستند.

از فرش‌های فانتزی به‌دلیل تنوع بالا در بخش‌های مختلف خانه، در کلینیک‌ها، رستوران‌ها، مهدکودک‌ها و اماکن دیگر می‌توان استفاده کرد. قیمت فرش ماشینی فانتزی به طرح، مرغوبیت، جنس و ابعاد آن بستگی دارد و می‌توان آن را با توجه به میزان بودجه، در قیمت‌های ارزان یا گران تهیه کرد.

مشخصات فرش وینتیج چیست؟

فرش وینتیج طوسی

فرش وینتیج طوسی یا کهنه‌نما شباهت بسیار زیادی به فرش دست‌بافت دارد. ویژگی اصلی فرش وینتیج، ظاهر خاص و متفاوت آن است که کهنه نبوده اما کهنه به نظر می‌رسد.

رنگ فرش وینتیج اغلب سفید، بژ، طوسی، فیلی، دودی و رنگ‌های این‌چنینی بوده، به همین علت برای استفاده در دکوراسیون‌های مدرن انتخاب بسیار مناسبی هستند.

این فرش‌ها با نخ ابریشم مصنوعی و پلی‌استر تولید می‌شوند، به همین دلیل پرزدهی نداشته و وزن کمی دارند. ظاهر خاص و متفاوت، تنوع بالا در نقشه و دوام زیاد، از ویژگی‌های مثبت دیگر این سبک فرش است.

قیمت فرش ماشینی وینتیج با توجه به تراکم شانه و ابعاد آن تعیین می‌شود، اما به‌طور کلی، قیمت مناسب‌تری نسبت به فرش‌های دیگر دارند.

قیمت فرش ماشینی چگونه تعیین می‌شود؟

قیمت فرش ماشینی به عوامل مختلفی مانند ابعاد، نقشه، درجه کیفیت، جنس نخ‌ها و میزان تراکم و شانه آن بستگی دارد. برای مثال، قیمت فرش 1500 شانه تراکم 4500 از فرش 700 شانه بیشتر است.

قیمت فرش 9 متری به طرح، رنگ و میزان شانه آن بستگی دارد. قیمت فرش 12 متری  عمدتا گران بوده و این فرش‌ها برای خانه‌های بزرگ مناسب هستند.

لیست قیمت فرش ماشینی

برای خرید آنلاین فرش ماشینی از کارخانه فرش کاشان می‌توانید به سایت این کارخانه مراجعه کرده و فرش مورد علاقه خود را در رنگ، شانه و ابعاد مورد نظر تهیه کنید.

اگر فرش خاصی را مد نظر ندارید، می‌توانید با مشاهده تصاویر جدیدترین و پرفروش‌ترین انواع فرش دست‌بافت و ماشینی، مدل منتخب خود را در مدت کوتاهی سفارش دهید.

برای دریافت مشاوره هنگام خرید اینترنتی فرش می‌توانید با کارشناسان مجموعه ازطریق اپلیکیشن تلگرام در ارتباط باشید. همچنین، ازطریق چت آنلاین با مشاوران سایت می‌توانید تخفیف شگفت‌انگیزی دریافت کنید.

در هر جای ایران می‌توانید انواع فرش دستبافت و ماشینی را به‌راحتی بهصورت آنلاین سفارش داده و در مدت 10 الی 14 روز دریافت کنید.

جمع‌بندی

امروزه انواع فرش ماشینی به‌دلیل قیمت مناسب، تنوع بسیار بالا در نقشه و طرح، کیفیتی قابل قبول و شست‌وشوی آسان بسیار پرفروش هستند. فرش وینتیج ماشینی بوده اما به فرش دست‌بافت شبیه است. قیمت فرش ماشینی به جنس نخ‌ها، میزان تراکم شانه، ابعاد و سطح کیفی آن بستگی دارد.

این فرش‌ها را می‌توان در دکوراسیون‌های کلاسیک و مدرن و مکان‌های متفاوت مانند خانه‌، کلینیک، رستوران، مهدکودک و سالن‌ها استفاده کرد.

-->

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

خرید اینترنتی فرش ماشینی کاشان به صورت مستقیم از کارخانه 2
خرید اینترنتی فرش ماشینی کاشان به صورت مستقیم از کارخانه 3