دوشنبه 16 مهر 1403

خرید تضمینی کلزا در زنجان به 499 تن رسید

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
خرید تضمینی کلزا در زنجان به 499 تن رسید

زنجان - ایرنا - مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 استان زنجان گفت: خرید تضمینی دانه روغنی کلزا از کشاورزان استان توسط این شرکت به 499 تن رسید.

محمد ایزدی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر هر کیلوگرم کلزا به قیمت هر کیلوگرم 28 هزار و 665 ریال از کشاورزان خریداری می‌شود.

وی یادآوری کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب نخستین محموله کلزا در شهرستان طارم خریداری شد. مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 استان زنجان گفت: از ابتدای تیر ماه تاکنون 499 تن کلزا به ارزش 2 میلیارد و 193 میلیون تومان از کشاورزان خریداری شده است. ایزدی اظهارداشت: از این مبلغ نیز 531 میلیون تومان به حساب کلزاکاران واریز و با آنها تسویه شده است. وی افزود: امسال هشت مرکز خرید تضمینی کلزا و گلرنگ در استان زنجان فعال است. مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 استان زنجان گفت: خرید دانه های روغنی از کشاورزان این استان از سال گذشته به منظور خودکفایی در تولید این دانه ها و حمایت از قشر زحمتکش کشاورزان آغاز شده است. ایزدی اضافه کرد: دانه های روغنی خریداری شده از کشاورزان استان زنجان بلافاصله به کارخانه های روغن کشی ارسال می شود. ایزدی افزود: سال گذشته 794 تن محصول کلزا و 20 تن گلرنگ از کشاورزان استان زنجان به صورت تضمینی توسط شرکت غله خریداری شد که این میزان کلزا در سال 95 حدود 336 تن بود. به گزارش ایرنا، دانه‌های روغنی، به منظور استخراج روغن از دانه آن‌ها پرورش می‌یابد و از طرف دیگر به‌عنوان منبع با ارزش پروتئین نیز مطرح است و بقایای محصول بعد از روغن‌کشی به همین منظور بکار می‌رود.

*س_برچسب‌ها_س*