چهارشنبه 18 مهر 1403

خرید جدید پرسپولیس 3 سال پیش خوب گل می‌زد / صید رضا درویش در قطر هر 3 بازی یک گل زد

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
خرید جدید پرسپولیس 3 سال پیش خوب گل می‌زد / صید رضا درویش در قطر هر 3 بازی یک گل زد

پرسپولیس با خرید مهاجم جدید خود از باشگاه ام صلال یک فوروارد گلزن را به خدمت گرفت.

سرویس ورزش مشرق - نگاهی به عملکرد لوکاس ژوائو در سال‌های اخیر مشخص می‌کند این بازیکن در تیم‌های سابقش خیلی هم گلزن نبوده است.

لوکاس ژوائو مهاجم 31 ساله متولد لیسبون با اصالت آنگولایی با قدی 192 سانتی‌متری 80 کیلوگرم وزن داشته و اندامی متناسب و ورزیده دارد.

ژائو در ابتدای فصل گذشته (2023) به تیم شانگهای پورت در کشور چین پیوست و فقط در 9 بازی به مدت 492 دقیقه برای این تیم به میدان رفت و فقط 3 گل به ثمر رساند.

این مهاجم در نیم فصل لیگ برتر گذشته به تیم ام صلال پیوست و در طی 10 بازی تنها 863 دقیقه برای ام سلان به میدان رفت او در هر 10 مسابقه فیکس بود و توانست سه گل برای ام صلال به ثمر برساند. یعنی هر 287 دقیقه چیزی معادل هر سه بازی یک گل!

بهترین عملکرد لوکاس ژوائو مربوط به فصل 2020-21 می شود که در چمپیونزشیپ و در تیم ریدینگ موفق شد در 39 بازی 19 گل به ثمر برساند. لوکاس در آن مسابقات 3079 دقیقه برای تیم ریدینگ به میدان رفته بود که توانست هر 162 دقیقه یک گل برای تیمش به ثمر برساند.

این بازیکن بلند قامت سیه چرده در رده ملی (بزرگسالان) نیز تنها یک گل به ثمر رسانده و غیر از 5 بازی سابقه چندانی از این نظر ندارد.

لوکاس ژوائو در تاریخ هفتم فروردین ماه سال 1402 و در دیدارهای مقدماتی جام ملت‌های آفریقا توانست در دیدار مقابل غنا زننده گل اول تیمش باشد و در نهایت بازی با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید. او در آن چارچوب 4 بار برای تیم ملی آنگولا به میدان رفت و مجمعا 266 دقیقه بازی کرد.

آخرین بازی ملی لوکاس ژوائو در تاریخ بیست و دوم خرداد ماه سال جاری و در مقدماتی جام جهانی 2026 انجام شد. این بازیکن در 17 دقیقه پایانی دیدار مقابل کامرون به جای "مابولولو" به میدان رفت و در تساوی یک بر یک تیم ملی آنگولا مقابل کامرون سهیم بود.

یکی از گل‌های معروف لوکاس ژوائو به زمان حضور این بازیکن در باشگاه شفیلد ونزدی برمی‌گردد که مقابل تیم آرسنال انگلیس موفق به گلزنی شد که این گل را در ادامه می‌بینید: