شنبه 14 مهر 1403

خسارت هزار و 680 میلیارد ریالی کرونا به واحدهای کشاورزی قزوین

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
خسارت هزار و 680 میلیارد ریالی کرونا به واحدهای کشاورزی قزوین

قزوین - ایرنا - واحدهای کشاورزی استان قزوین به جز در بخش دام و طیور که در حال جمع بندی است، در پی شیوع کرونا خسارت هزار و 680 میلیارد ریال خسارت دیدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اظهار داشت: در براساس بررسی های به عمل آمده، این میزان خسارت به 249 واحد کشاورزی استان قزوین وارد آمده است.

فاطمه خمسه گفت: 60 مورد از واحدهای خسارت دیده کشاورزی مربوط به صنایع غذایی و تبدیلی هستند،35 مورد به استخرهای پرورش ماهیان خوراکی و همچنین 35 مورد نیز به واحدهای پرورش ماهیان زینتی اختصاص دارند.

این مسوول اضافه کرد: 19 واحد گلخانه ای، 11 واحد تولید گیاهان دارویی،10 واحد فرآوری زیتون و 6 واحد تولید قارچ خوراکی نیز در بین واحدهای کشاورزی قزوین که در پی شیوع کرونا آسیب دیده اند، هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین اظهار داشت: صنایع مربوط به خوراک دام و 6 واحد سردخانه ای به همراه 32 طرح آب و خاک از دیگر واحدها و طرح های کشاورزی استان قزوین هستند که به دنبال شیوع کرونا دچار خسارت شدند.

این مسوول گفت: تولید سه مورد از واحدهای یاد شده در بخش تولیدات گیاهان دارویی و گل های شاخه بریده در این ایام متوقف شده است و همچنین سایر واحدها نیز با افت تولید 20 تا 50 درصدی مواجه شدند و همچنین برخی از آن ها نیز با عدم فروش محصول و کاهش فروش روبرو شده اند.

خمسه اظهار داشت: تلاش داریم تا با اختصاص تسهیلات ارزان قیمت و کم بهره و همچنین استمهال بدهی های مالیاتی و بیمه ای و بانکی این واحدها، به آنها برای جبران خسارات وارد شده کمک کنیم.

استان قزوین در بخش کشاورزی دارای 80 هزار بهره بردار و فعال است.

این استان سالانه حدود 4 تا 5 درصد محصولات کشاورزی کشور را تولید می کند.

*س_برچسب‌ها_س*