چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

خسارت یک میلیارد تومانی خشکسالی به مزارع خراسان شمالی / کاهش تولید کاه و مشکل تامین علوفه دامداران

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
خسارت یک میلیارد تومانی خشکسالی به مزارع خراسان شمالی / کاهش تولید کاه و مشکل تامین علوفه دامداران

عبدالله یوسفی گفت: طی خشکسالی های سالی جاری و تنش دمایی به کشاورزان خراسان شمالی در تولید گندم و جو یک میلیارد و 100 میلیون تومان خسارت وارد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالله یوسفی، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به اینکه در سال جاری کشاورزان استان به دلیل خشکسالی، کم آبیاری و تنش دمایی متحمل خسارت های زیادی شده اند، اظهار داشت: لازم به ذکر است که براثر خشکسالی، یک میلیارد و 100 میلیون تومان به کشت گندم و جو در استان خراسان شمالی خسارت وارد شد.

وی ادامه داد: همچنین غلات کاران خراسان شمالی در سال 1400 میزان 193 هزار و 187 تن گندم و جو کاهش تولید داشتند، این در حالی است که در سال های گذشته این میزان بیش از 402 هزار تن محصول بوده است.

یوسفی با اشاره به اینکه میانگین عملکرد تولید گندم و جو در زمین های زراعی خراسان شمالی در سال های با وضعیت نرمال در زمین های آبی 3.4 تن در هکتار و در زمین های دیم 1.2 تن در هکتار است، اضافه کرد: در حالی که کشاورزان خراسان شمالی تحت تاثیر خشکسالی 209 هزار و 675 تن محصول گندم و جو برداشت کردند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی یادآور شد: گفتنی است که با کاهش برداشت گندم و جو، 227 هزار تن کاهش کاه نیز برای استان رقم خورد که باعث مشکلات فراوانی برای تامین علوفه دامداران استان شده است.

این مقام مسئول بیان داشت: استان خراسان شمالی از لحاظ شرایط اقلیمی در ناحیه خشک و نیه خشک قرار دارد و متوسط طولانی مدت استان 263 میلی متر است.

انتهای پیام / رحمانی