جمعه 7 اردیبهشت 1403

خط مستقیم پست استان سمنان به مازندران ایجاد شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
خط مستقیم پست استان سمنان به مازندران ایجاد شد

سمنان - ایرنا - مدیرکل پست استان سمنان گفت: خط مستقیم ارسال محصولات پستی از استان سمنان به مازندران و برعکس به منظور کاهش زمان و سهولت در کار افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، حمید آقاجانی روز پنجشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: مرسولات استان سمنان به مقاصد شهرستان‌های استان مازندران، در روزهای گذشته به مقصد تهران ارسال و مرکز تجزیه و مبادلات تهران محصولات را، پس از پردازش، به استان هدف ارسال می‌کرد.

وی ادامه داد: با اجرای طرح جدید، مرسولات بعد از قبول از مشتری در استان سمنان تجزیه می‌شود و به‌صورت مستقیم به پست استان مازندران جهت توزیع ارسال می‌شود و این روند به صورت بالعکس از مازندران به سمنان نیز عملیاتی است.

آقاجانی با بیان اینکه با راه‌اندازی این خط، به دنبال سرعت و امنیت مرسوله ها هستیم، اضافه کرد: با راه‌اندازی این خط پستی، مدت ارسال مرسوله ها به میزان یک روز کاهش می‌یابد و علاوه بر کاهش زمان ارسال، باتوجه به انجام یک مرتبه تخلیه بار، بدون شک آسیب‌دیدگی مرسولات پستی نیز کمتر از گذشته خواهد بود.

وی ادامه داد: در روز گذشته و آغاز این طرح، 150 پاکت و 20 امانت از سمنان به مازندران ارسال شد اما پیش‌بینی ما افزایش آمار مبادله مرسوله های پستی بین 2 استان است؛ چرا که آحاد جامعه در گذشته به دنبال راههای دیگری برای ارسال بسته‌های خود بودند که با راه‌اندازی این طرح، حجم مرسوله های ارسالی بیشتر می‌شود.

آقاجانی افزود: شبکه پستی بدون شک به دنبال صرفه اقتصادی نیست بلکه در مرحله اول رضایت مشتریان و سرعت در روند ارسال امری مهم و دارای اولویت است.

مدیر کل پست استان سمنان، رویکرد و اراده شبکه پستی را ایجاد خطوط بیشتر در کشور عنوان کرد و گفت: در آینده نزدیک طرح ارسال مستقیم بسته‌های پست به استان‌های همجوار نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا،268 واحد پستی در استان سمنان فعالیت می کنند که 83 واحد از واحدهای پستی در شهرهای استان و 185 واحد نیز در مناطق روستایی مشغول به خدمت هستند.

پست استان 125 میلیارد و 531 میلیون ریال سال 99 درآمدزایی کرد که نسبت به سال قبل از آن افزایش قابل توجه داشت.

*س_برچسب‌ها_س*