شنبه 31 شهریور 1403

خلاصه ای از کتاب معجزه شکرگزاری در 28 روز

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
خلاصه ای از کتاب معجزه شکرگزاری در 28 روز

کتاب معجزه شکرگزاری در 28 روز با عنوان اصلی The Magic نوشته راندا برن یکی از نویسندگان مطرح در حوزه کتب انگیزشی می‌باشد. برن در این کتاب به ما یادآور می‌شود که چگونه با سپاس‌گزاری از نعمت‌ها و داشته‌هایمان به آرامشی واقعی دست پیدا کنیم. در کتاب معجزه شکرگزاری با دوره‌ای از تمرینات مواجه می‌شویم که هر تمرین یک روز را در‌بر می‌گیرد و طی 28 روز یاد می‌گیریم که چگونه برای رسیدن به اهداف...

کتاب معجزه شکرگزاری در 28 روز با عنوان اصلی The Magic نوشته راندا برن یکی از نویسندگان مطرح در حوزه کتب انگیزشی می‌باشد. برن در این کتاب به ما یادآور می‌شود که چگونه با سپاس‌گزاری از نعمت‌ها و داشته‌هایمان به آرامشی واقعی دست پیدا کنیم.

در کتاب معجزه شکرگزاری با دوره‌ای از تمرینات مواجه می‌شویم که هر تمرین یک روز را در‌بر می‌گیرد و طی 28 روز یاد می‌گیریم که چگونه برای رسیدن به اهداف کوچک سپاسگزار خدا باشیم و افکارمان را تنها روی معجزات بزرگ متمرکز نکنیم.

در این مطلب قصد داریم خلاصه این کتاب ارزشمند را برای شما همراهان عزیز معرفی کنیم.

معرفی کتاب معجزه شکرگزاری

همانطور که گفتیم کتاب معجزه شکرگزاری به ما گوشزد می‌کند که در قالب تمرین‌های ارائه شده، نسبت به کوچکترین داشته‌ها و نعمت‌ها شکرگزار باشیم و به دنبال معجزات و وقوع اتفاق های بزرگ نباشیم چرا که این امر در عمق وجودی ما تنشی پنهان را شکل می دهد که ممکن است به زودی آرام نگیرد. راندا برن برای شروع شکرگزاری به کوچکترین نعمت ها اشاره می‌کند تا این عادت را در وجود خواننده نهادینه کند و احساس آرامش درونی را به او هدیه کند.

تنها موردی که از خواننده انتظار می‌رود، داشتن ذوق، انگیزه و ایمانی راسخ است تا این عادات و تمرین ها را روزانه و از صمیم قلب انجام دهد. برای شروع تمرین کافی است تنها در یک اتاق بنشینید و تمامی نعمت هایی که دارید را به خاطر بیاورید. مدتی پس از شروع تمرین ها، کم کم آثار معجزه شکرگزاری در بعدهای مختلف زندگیتان آشکار خواهند شد.

راندا برن از شما می‌خواهد که تمرین هایتان استمرار داشته باشد و پس از پایان دوره 28 روزه آن ها را رها نکنید تا برایتان تبدیل به عادت شوند و صلح درونی را در شما تثبیت کنند.

در ادامه این مطلب قصد داریم به طور خلاصه به تمرینات کتاب معجزه شکرگزاری بپردازیم.

تمرینات کتاب معجزه شکرگزاری

در کتاب معجزه شکرگزاری راندا بل تمرین های روزانه‌ای از یک دوره 28 روزه را ارائه می‌دهد به گونه ای که در ابتدا از روند و هدف هر روز صحبت می‌کند و توضیحات لازم را بین کرده و در پایان آن تمریناتی را جای می‌دهد.

در اینجا ما به صورت مختصر به چند روز از این تمرین‌ها اشاره می‌کنیم:

  • روز اولدر اولین روز از کتاب معجزه سپاسگزاری نویسنده از شما می‌خواهد لیستی از نعمت‌ها و موهبت‌های خود که از وجود آن‌ها احساس رضایت می‌کنید تهیه کنیدسپس با ارائه توضیحات و مثال‌هایی راه را برای شما روشن کرده و آمادگی لازم را در شما ایجاد می‌کند.

  • روز دومامروز روز تفکر خلاق و سازنده استراندا برن از شما می‌خواهد در پایان هر روز یا شب، قبل از خواب به خوش‌آیندترین اتفاقی که در آن روز رخ داده فکر کنیداین به مرور موجب می‌شود که شما به دنبال بهترین‌ها باشید.

  • روز سومروز ارتباط دوستانه استبه خاطر وجود دوستان و عزیزانتان شکرگزار باشیدبه صفات نیک آن‌ها فکر کنید و فراموش نکنید که آن‌ها لیاقت آن را دارند که شما از بابت حضورشان، پیش خدا قدردانی کنید.

  • روز چهارمبی دردی، نشاط و سلامتیبا اعضای بدن خود دوستانه صحبت کنید و از اینکه سالم هستند و به درستی وظایفشان را انجام می‌دهند از آن‌ها ممنون باشید.

خلاصه روز اول کتاب معجزه شکرگزاری

هر ساعتی از روز که حال مساعدی داشتی، موهبت‌هایی که در اختیار داری را به خاطر بیاور. لیستی از آن‌ها تهیه کن. تفاوتی ندارد در گوشی، کامپیوتر یا هرجایی که برایتان مقدور باشد. با ین حال استفاده از دفتر یادداشتی جدا برای این امر انتخاب بهتری است.

در این روز نویسنده از شما می‌خواهد 10 مورد از نعمت‌های قابل قدردانی را یادداشت کنید. هنگامی که از موهبتی تشکر می‌کنی، تصویر یک شخص یا فضای خاص و مرتبطی را در ذهن خود ترسیم کنید.

این کار باعث می‌شود درک عمیق‌تری از شکرگزاری را حس کنید، این موضوع کمک می‌کند پی ببرید که به خاطر چه چیزی شکرگزار این نعمت هستید. این را به خاطر بسپارید که میزان معجزه شکرگزاری، رابطه مستقیمی با عمق احساس شما نسبت به آن مورد دارد.

پس از تکمیل فهرست 10تایی، تمام موارد را در ذهن مرور کنید. بهتر است با صدای بلند هر نعمت را بخوانید و در پایان هر مورد جمله‌ی خدایا شکرت را 3 مرتبه تکرار کنید و به حدی که برایتان مقدور است حس و حال شکرگزاری را حس کنید.

نظر خوانندگان کتاب معجزه شکرگزاری

کتاب معجزه شکرگزاری یکی از پرطرفدارترین کتاب‌ها در بین کتاب خوان‌های ایرانی است که نقدهای بسیاری دریافت کرده است. در ادامه تعدادی از این نظرات را برای شما بازگو می‌کنیم.

Saeed: این کتاب خیلی خوبه برای سپاسگزاری و واقعا تاثیر داشت توی زندگیم.

Mostafa Faraji: کتاب معجزه شکرگزاری رو از زمانی که کودک بودم توی کتابفروشی های مختلف می‌دیدم، پیش خودم می‌گفتم یه روزی باید این کتاب رو بخونم، بلاخره بعد از سال ها موفق شدم این کتاب رو مطالعه کنم و با تمرینات 28 روزه کتاب پیش رفتم، واقعا زندگیم زیر و رو شد، یکی از بهترین کتاب هایی بود که در حوزه روانشناسی و افکار مطالعه کردم.

اعظم حسین پور: بعد از خوندن این کتاب یکی از آیتم‌هایی که به لیست شکرگزاریتون اضافه می‌شه قطعا می‌تونه همین باشه "خواندن کتاب معجزه شکرگزاری"

جملاتی از کتاب معجزه شکرگزاری

  • بیایید برخیزیم و سپاس‌گزار باشیم؛ چرا که اگر امروز چیز زیادی نیاموختیم، حداقل کمی یاد گرفتیم. و اگر کمی نیاموختیم، حداقل بیمار نشدیم. یا اگر بیمار شدیم، حداقل هنوز زنده‌ایم؛ بیایید همگی شکرگزار باشیم.

  • درباره‌ی قراری حرف بزنید که به‌خوبی پیش رفته. درباره‌ی این حرف بزنید که چقدر دوست دارید وقت‌شناس باشید. درباره‌ی مزیت‌های سلامتی حرف بزنید. درباره‌ی منفعت‌هایی بگویید که می‌خواهید در کارتان به دست آورید. برای جذب چیزهایی که دوست دارید، باید درباره‌ی آن‌ها حرف بزنید.

  • تو شاهکار زندگی خودت هستی. تو میکل آنژ زندگی خودت هستی. مجسمه‌ی داوودی که می‌سازی، خود تو هستی.

در نهایت در این مطلب خلاصه‌ای از کتاب معجزه شکرگزاری را ارائه دادیم و بر این اساس آموختیم که چگونه شکرگزار کوچکترین موهبت‌ها و نعمت‌های زندگی‌مان باشیم و به چه شکل این عادت ارزشمند را در خود نهادینه کنیم تا به آرامش و صلحی درونی دست یابیم. این کتاب به ما آموخت که حتی در دشوارترین لحظات زندگی، می‌توان نعمت‌های زیادی را دید که لایق قدردانی و سپاسگزاری باشند. از اینکه تا انتهای این مطلب همراه ما بودید، از شما سپاسگزاریم.

منبع: رکنا هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

خلاصه ای از کتاب معجزه شکرگزاری در 28 روز 2
خلاصه ای از کتاب معجزه شکرگزاری در 28 روز 3