شنبه 14 مهر 1403

خودروساز چینی به میدان آمد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
خودروساز چینی به میدان آمد

کوپه هاچ بک برقی مونا M03 مقرون به صرفه‌ترین مدل اکسپنگ است و با سایر خودرو‌های برقی با قیمت 100 هزار تا 150 هزار یوان رقابت خواهد کرد که یک سوم کل فروش خودرو در چین را به خود اختصاص می‌دهد.

دو نسخه از مونا M 03 وجود خواهد داشت؛ نسخه اصلی بدون فناوری رانندگی خودکار پیشرفته با قیمت 16هزار و 813 دلار آمریکا و M 03 Max که از فناوری مشابه تسلا استفاده می‌کند و قیمت آن از 21 هزار و 866 دلار آمریکاست. هر دو ارزان‌تر از ارزان‌ترین خودروی برقی با نام تجاری اکسپنگ، سدان P 5 است که قیمتی معادل 22 هزار دلار دارد.

شرکت اکسپنگ، تولیدکننده خودرو‌های برقی چینی پیش از این اعلام کرد که انتظار فروش سالانه حداقل 100 هزار خودرو مونا را دارد. حاشیه سود ناخالص اکسپنگ امسال به لطف افزایش 20 درصدی تعداد خودرو‌های برقی فروخته شده در هفت ماه اول نسبت به سال قبل و افزایش درآمد حاصل از ارائه خدمات فناوری به فولکس واگن، بهبود یافته است.

طبق گزارش رویترز، نیو رقیب چینی اکسپنگ در ماه آوریل یک برند ارزان‌تر به نام آنوو را ارائه کرد. انتظار می‌رود که آنوو L60 که فروش آن از ماه سپتامبر آغاز می‌شود، با پرفروش‌ترین مدل Y تسلا در چین روبرو شود.