یک‌شنبه 8 مهر 1403

خون به ناحق ریخته شده شهدای کرمان مایه وحدت ملت و بیداری چشمان خواب آلود خواهد شد

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
خون به ناحق ریخته شده شهدای کرمان مایه وحدت ملت و بیداری چشمان خواب آلود خواهد شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مجمع دانشجویان ایرانی مقیم گوانجو در کشور چین با انتشار بیانیه‌ای ضمن ابراز همدردی با داغدیدگان حادثه تروریستی کرمان، این اقدام جنایتکارانه را محکوم کرد. متن این بیانیه به شرح زیر است: وَلَا تَحسَبَنَ الَذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَهِ أَموَاتًا بَل أَحیَاء عِندَ رَبِهِم یُرزَقُونَ. هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مجمع دانشجویان ایرانی مقیم گوانجو در کشور چین با انتشار بیانیه‌ای ضمن ابراز همدردی با داغدیدگان حادثه تروریستی کرمان، این اقدام جنایتکارانه را محکوم کرد. متن این بیانیه به شرح زیر است:

وَلَا تَحسَبَنَ الَذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَهِ أَموَاتًا بَل أَحیَاء عِندَ رَبِهِم یُرزَقُونَ. هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند. (سوره مبارکه آل عمران آیه 169) شهر کرمان شاهد اقدام تروریستی جنایتکارانه دشمنان قسم‌خورده ایران بود که باعث به شهادت رساندن و مجروح شدن جمعی از هموطنان عزیزمان شد و خون پاک تعدادی از زنان و مردان و کودکان بی گناه را به زمین ریخت.

با ابراز تاسف و اندوه عمیق بدینوسیله مجمع دانشجویان ایرانی مقیم گوانجو، ضمن محکوم کردن این فاجعه‌ی غیرانسانی، همدردی خود را با خانواده‌های شهدای مظلوم فاجعه اخیر، مصیبت وارده را به خانواده‌های داغدیده و ملت شریف ایران تسلیت عرض می‌نماید و از خداوند منان برای آن‌ها تسلی و صبر مسئلت داریم.

ما قاطعانه اعلام میکنیم که هیچ عقلانیتی در این اقدام وحشیانه وجود ندارد. حملات تروریستی نه تنها با ارزش‌های انسانی و اخلاقی ما در تضاد است؛ بلکه بر خلاف کلیه قوانین و موازین بین المللی و حقوق بشری است. ما بر این باور هستیم که همبستگی، صلح و همکاری بین ملت‌ها و افراد جهان استواری و ثبات را به جامعه بشریت می‌بخشد.

همچون همیشه، ملت غیور ایران دوباره ثابت خواهند کرد، خون به ناحق ریخته شده شهدا کرمان عزیز و شهدای مظلوم ایران، بر خلاف اراده‌ی دشمنان، مایه وحدت ملت و بیداری چشمان خواب آلود و غفلت زده خواهد شد. در پایان لازم به ذکر است. این تهدید بین المللی نیازمند تلاش مشترک و هماهنگی بین کشور‌ها و سازمان‌های بین المللی است تا باعث تحقق صلح و امنیت دو پایه اساسی برای رشد انسان در سراسر جهان باشیم.