شنبه 14 مهر 1403

خیرآباد با 9- درجه سانتیگراد سردترین نقطه زنجان ثبت شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
خیرآباد با 9- درجه سانتیگراد سردترین نقطه زنجان ثبت شد

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: طی 24 ساعت گذشته خیرآباد با دمای 9 درجه سانتیگراد زیر صفر به عنوان سردترین نقطه این استان به ثبت رسید.

حسین سلطانی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دمای هوای شهر زنجان به عنوان مرکز این استان طی مدت یاد شده به میزان 3- درجه سانتیگراد گزارش شد و پیش بینی می شود از روز یکشنبه تا سه شنبه، برودت هوا در این استان تعدیل پیدا کند.

وی اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته، گیلوان در شهرستان طارم با بیشینه دمای 9 درجه سانتیگراد بالای صفر، گرم‌ترین نقطه این استان بود و شهرهای چورزق و آببر این شهرستان نیز به ترتیب دمای 7+ و 6+ درجه سانتیگراد را داشتند.

سلطانی افزود: طی این مدت میزان کمینه و بیشینه دمای هوا در خیرآباد 9- و 4، صائین قلعه 7- و 4، فرودگاه زنجان 5- و 2، قیدار 5- و 3، سجاس 5- و 3، حلب 4- و 5، خرمدره 3- و 5، ابهر 3- و 4، دندی 3- و 6، زنجان 3- و 3، دانشگاه زنجان 3- و 4، پری 2- و 4، باش قشلاق گرماب 2- و 2، زرین رود 1- و 2، گرماب 1- و 3، نیک پی 1- و 4، ماه نشان 1 و 4، آببر 3 و 6، چورزق 3 و 7 و گیلوان 3 و 9 درجه سانتیگراد، گزارش شد.

وی تصریح کرد: آسمان زنجان تا بعدازظهر امروز / شنبه / ابری و مه آلود است و پس از آن با بارش برف و باران مواجه خواهد شد و این بارندگی ها نیز تا صبح دوشنبه /10 آذر ماه / ادامه خواهد داشت و از روز سه شنبه تا پایان هفته نیز هوای سرد حاکم خواهد شد.

در حال حاضر، استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند، داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شوند.

*س_برچسب‌ها_س*