شنبه 14 مهر 1403

خیرآباد زنجان سردترین ایستگاه هواشناسی ایران ثبت شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
خیرآباد زنجان سردترین ایستگاه هواشناسی ایران ثبت شد

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی هوا اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: خیرآباد زنجان با میزان دمای13 درجه سانتیگراد زیرصفر، سردترین ایستگاه هواشناسی ایران در 24 ساعت گذشته گزارش شد.

حسین سلطانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کمترین میزان دما در سطح این استان مربوط به خیرآباد بود و شب گذشته و صبح امروز، مردم این منطقه ساعات سردی را سپری کردند، افزود: طی مدت یاد شده، شهر زنجان با کمینه دمای 8- درجه سانتیگراد به عنوان دومین مرکز استان سرد کشور به ثبت رسید.

وی، کمینه و بیشینه دمای رخ داده در ایستگاه های هواشناسی استان در مدت 24 ساعت گذشته به ترتیب در خیرآباد 13- و 1، صائین قلعه 9- و 1، قیدار 9- و 1-، زنجان 8- و 1، سجاس 7- و 1، پری 6- و 4، دانشگاه زنجان 6- و 2، زرین رود 6- و 0، ابهر 5- و 2، باش قشلاق گرماب 5- و 2، فرودگاه زنجان 5- و 1، خرمدره 5- و 2، حلب 3- و 3، دندی 2- و 3، گرماب 2- و 1، نیک پی 1- و 5، فیله خاصه 0 و 4، ماه نشان 1 و 3، چورزق 2 و 7، گیلوان 2 و 9 و آببر 2 و 6 درجه سانتیگراد، گزارش شد.

سلطانی، میزان دمای هوای فعلی شهر زنجان را 2 درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و اظهار داشت: این میزان دما نسبت به روز گذشته / دوشنبه 17 آذر ماه / در همین ساعت 2 درجه افزایش نشان می دهد.

این کارشناس هواشناسی استان زنجان گفت: بر اساس بررسی نقشه های هواشناسی امروز شاهد آسمانی قسمتی ابری و در برخی نقاط مه آلود خواهیم بود که گاهی نیز با وزش باد همراه خواهد شد.

سلطانی اظهار داشت: طی فردا / چهارشنبه 19 آذر ماه / نیز شرایط جوی نسبتا پایدار در این استان ادامه خواهد داشت و روز پنجشنبه به سبب عبور سامانه نسبتا ضعیف از منطقه، بارش های پراکنده برف در برخی مناطق پیش بینی می شود.

وی افزود: سرمای هوا و یخبندان تا پایان روز چهارشنبه در استان زنجان حاکم خواهد بود و اما روز پنجشنبه از برودت هوا مقداری کاسته خواهد شد.

*س_برچسب‌ها_س*