سه‌شنبه 3 مهر 1403

داداشی: بازنشستگان هنوز طعم اجرای قانون همسان‌سازی را نچشیده اند + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
داداشی: بازنشستگان هنوز طعم اجرای قانون همسان‌سازی را نچشیده اند + فیلم

ولی داداشی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان توسط مجلس مصوب شده، اما تاکنون اجرا نشده است و بازنشستگان هنوز طعم اجرای این قانون را نچشیده‌اند. وی با اشاره به قانون برنامه هفتم گفت: به دولت سه سال فرصت داده شده تا تفاوت حقوق بازنشستگان با شاغلین را به حداقل 20 درصد برساند؛ به‌طوری که 80 درصد آن جبران شود. داداشی همچنین به مشکلات اجرایی اشاره...

ولی داداشی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان توسط مجلس مصوب شده، اما تاکنون اجرا نشده است و بازنشستگان هنوز طعم اجرای این قانون را نچشیده‌اند. وی با اشاره به قانون برنامه هفتم گفت: به دولت سه سال فرصت داده شده تا تفاوت حقوق بازنشستگان با شاغلین را به حداقل 20 درصد برساند؛ به‌طوری که 80 درصد آن جبران شود. داداشی همچنین به مشکلات اجرایی اشاره کرد و گفت: با توجه به شهادت رئیس‌جمهور و برخی مشکلات مالی در دستگاه‌های اجرایی، اجرای قانون با کندی مواجه شده است.

وی افزود: مجلس پیگیر اجرایی شدن این قانون است و بر نظارت دقیق بر دستگاه‌های متولی و وزارت کار تاکید دارد. داداشی اظهار داشت: هر سال باید افزایش درصدی در بودجه دولت پیش‌بینی شود و دولت مکلف است تا سه سال آینده به هدف 80 درصد برسد. وی همچنین به مشکلات صندوق‌های بازنشستگی پرداخت و گفت: برخی از شرکت‌های زیرمجموعه صندوق‌های بازنشستگی بهره‌وری مناسبی ندارند و حتی برخی از آنها ورشکسته هستند. سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس و دولت باید بر بهبود بهره‌وری و سودآوری شرکت‌های زیرمجموعه صندوق‌ها نظارت کنند تا منابع لازم برای پرداخت حقوق بازنشستگان تأمین شود.