شنبه 14 مهر 1403

دادستانی مطهره گونه ای را مجرم تشخیص داد + بیوگرافی

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
دادستانی مطهره گونه ای را مجرم تشخیص داد + بیوگرافی

دادستانی تهران علیه «مطهره گونه‌ای» به دلیل انتشار مطالب توهین آمیز اعلام جرم کرد.

مطهره گونه‌ای، دبیر سابق سیاسی در شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران که اخیراً بعد از نوشتن نامه عذرخواهی از اقداماتش به دانشگاه بازگشته بود، با هدف جلب توجه رسانه‌های ضد انقلاب دست به انتشار مطالب توهین آمیز زد.

در همین راستا دادستانی تهران علیه وی اعلام جرم کرد.

مطهره گونه ای کیست؟

مطهره گونه‌ای فعال دانشجویی و دبیر سیاسی سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران است.

مطهره گونه ای یکی از فعالین سیاسی در دانشگاه تهران است که در سال های اخیر بارها علیه او اعلام جرم شده است. اما اکنون تصمیمات جدیدی در رابطه با او گرفته شده است. در این نوشته از دیبامگ در مورد مطهره گونه ای خواهید خواند.

او از سال 1398، فعالیت جدی خود را در انجمن‌اسلامی دانشکده‌ی دندانپزشکی آغاز کرد. خانم گونه‌ای در سال 1400 به عنوان دبیر فرهنگی و سال 1401 به عنوان دبیر سیاسی در شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران فعالیت می‌کرد. در پی انتشار بیانیه‌ای صریح در خصوص قتل مهسا امینی، چهارم مهر توسط وزارت اطلاعات بازداشت و به بند 209 زندان اوین منتقل شد که درپی آن تعداد کثیری از اساتید دندانپزشکی خواستار آزادی وی شدند.

ماه‌ها پس از آزادی از ورود به دانشکده ممنوع بود. در اردیبهشت 1402 به دلیل برگزاری مراسمی که از سوی مسئولین دانشگاه "افطاری سیاسی" با هدف تجمع غیرقانونی خوانده می‌شد، مجددا ممنوع‌الورود شد و به کمیته‌ی انضباطی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران معرفی گردید.

تصمیمات جدید در مورد مطهره گونه ای

مطهره گونه ای که در این سال‌ها با احکام انضباطی همچون محرومیت از تحصیل و تبعید از دانشگاه محل تحصیلش مواجه شده بود در روزهای اخیر و با تصمیمات اتخاذشده امکان ادامه‌ی تحصیلش در دانشگاه فراهم شده است. با این وجود انتشار برخی اظهارنظرها از سوی او در شبکه‌ی اجتماعی ایکس این تصمیمات برای برخی کاربران تعجب‌برانگیز بوده است.

خانم گونه‌ای در پاسخ به این نوع انتقادات، برخی منتقدان خود را به پرونده‌سازی متهم می‌کند و بر این باور است که اصلاح‌طلبان صندوقی که در سال‌های اخیر میانه‌رو هم خوانده می‌شوند با نهادهای نظام برای برخورد با امثال او همکاری می‌کنند و یا دست‌کم به چنین برخوردهایی اعتراضی ندارند.