شنبه 7 مهر 1403

دادستان صومعه سرا: بازرسی های سرزده از اصناف استمرار می یابد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دادستان صومعه سرا: بازرسی های سرزده از اصناف استمرار می یابد

رشت _ایرنا_ دادستان شهرستان صومعه سرا گفت: در راستای کنترل قیمت، گرانفروشی و برخورد با متخلفان بازرسی های سرزده از اصناف توسط گشت مشترک تداوم می یابد.

ابراهیم انصاری در بازدید سرزده از واحدهای صنفی شهر صومعه سرا به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نظارت تیم‌های بازرسی برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاها و برخورد با متخلفان در این شهرستان تشدید خواهد شد. وی با اشاره به اینکه تعدادی از کسبه در زمینه درج قیمت بر روی کالاها اقدام نکرده اند افزود: تا کنون گشت های مشترک و تذکراتی نیز داده شده که با هماهنگی بین تعزیرات حکومتی، اداره صنعت معدن تجارت، بازرسی، اماکن نیروی انتظامی با آنها برخورد جدی خواهد شد. دادستان صومعه سرا با تاکید بر برخورد با گرانفروشی، احتکار و کم‌فروشی خارج از چارچوب قانونی تصریح کرد: همه ظرفیت‌های نظارتی خود را در روند کنترلی در بازار به‌کار خواهیم گرفت و با هرگونه تخلفی با قید فوریت برخورد خواهد شد. رئیس اداره صنعت معدن و تجارت صومعه سرا گفت: طی گشت مشترک امروز، از 10 واحد صنفی بصورت سرزده مورد بازرسی قرار گرفت. محمد نیک صفت با اشاره به اینکه برای سه فروشگاه زنجیره ای متخلف پرونده تشکیل و به تعزیرات معرفی شدند افزود: یک واحد صنفی فروش لوازم خانگی پلمب و تعداد 2 واحدصنفی لوازم خانگی نیز متخلف شناسایی و به تعزیرات معرفی شدند. وی در ادامه افزود: از یک واحد لوازم خانگی تعدادی کالای ظن به قاچاق کشف شد که دردست بررسی است. نیک صفت همچنین از کشف و ضبط 25 کیلوگرم گوشت فاسد از یک فروشگاه زنجیره ای این شهرستان خبر داد و گفت: گوشت کشف شده معدوم شد.

وی در ادامه افزود: یک واحد فروش لبنیات نیز به جرم گرانفروشی شیرخام با توجه به اعتراض مردم در فضای مجازی شناسایی و توسط بازرسی اداره صنعت معدن تجارت به تعزیرات معرفی شد. وی به نقش شهروندان در جلوگیری از تخلفات اشاره و خاطرنشان کرد: شهروندان برای خرید لوازم مورد نیاز خود به واحدهای صنفی معتبر و دارای پروانه کسب مراجعه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را در اسرع وقت به ستاد خبری و دایره رسیدگی به شکایات اتاق اصناف و گزارش‌های مردمی اطلاع دهند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آن رسیدگی شود. به گزارش ایرنا، دادستان رییس تعزیرات، رییس اداره صنعت معدن تجارت، رییس بازرسی این اداره، رییس پلیس اطلاعات نیروی انتظامی و رئیس اتاق اصناف اعضای حاضر درگشت مشترک امروز از واحد های صنفی بودند. شهرستان صومعه سرا با سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ و حدود 130 هزار نفر جمعیت در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است که در آن 19 اتحادیه با حدود 7هزار واحد صنفی وغیر صنفی مشغول فعالیت هستند.

*س_برچسب‌ها_س*