یک‌شنبه 22 مهر 1403

دادستان هشترود: کوچ عشایر به مراتع باید طبق پروانه و مجوز باشد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دادستان هشترود: کوچ عشایر به مراتع باید طبق پروانه و مجوز باشد

مراغه - ایرنا - دادستان هشترود با بیان اینکه کوچ عشایر باید طبق پروانه بهره‌برداری و مجوز صادره صورت گیرد، گفت: عشایر دارای پروانه، می‌توانند در موعد مقرر به مرتع مشخص شده از سوی منابع طبیعی کوچ کرده و نسبت به چرای احشام خود اقدام کنند.

شاهرخ اسداللهی روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ورود غیرقانونی به مراتع آسیب جدی می زند افزود: در موضوع ورود غیرقانونی ایلات و عشایر شهرستان‌های میاندوآب، بناب و ملکان به مراتع هشترود تاکنون 70 مورد پرونده تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: در این راستا با افراد و مسوولانی که با تغییر کاربری، اراضی را در اختیار عشایر قرار می دهند و نسبت به تخریب منابع طبیعی بی تفاوت هستند نیز برخورد خواهد شد.

وی از اعمال جرایم سنگین مالی برای ایلات و عشایر متخلف در این زمینه خبر داد. فرمانده نیروی انتظامی هشترود نیز با اشاره به گستردگی منطقه و کمبود نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان افزود: نیروی انتظامی در کنار سایر وظایف خود، در حفاظت از منابع طبیعی نیز ورود کرده و عشایر متخلف را بعد از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی می‌کند. سرهنگ کلام الله ابراهیمی خاطرنشان کرد: تشکیل حدود 70 پرونده در 2 ماه اخیر و معرفی 50 نفر از عشایر متخلف در این راستا به مجموعه قضایی هشترود، نشان از جدیت پلیس در حفاطت از منابع طبیعی است.

*س_برچسب‌ها_س*