یک‌شنبه 13 خرداد 1403

دادمان: براتی‌پور حق پدری برای شعرای معاصر داشت

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
دادمان: براتی‌پور حق پدری برای شعرای معاصر داشت

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، متن پیام تسلیت محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی به این شرح است: انالله و اناالیه راجعون، هنر انقلاب، یکی از شاخص‌ترین و معتقدترین شعرای خود را از دست داد. استاد عباسعلی براتی‌پور، از عالی‌جنابان عرصه شعر و ادب معاصر این سرزمین به همراه فرزند گرامی‌شان به آغوش خالق پر کشیدند. هنرمند انقلاب نه یک وصف سریع و عبارتی قابل اطلاق به همه! بلکه...

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، متن پیام تسلیت محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی به این شرح است: انالله و اناالیه راجعون، هنر انقلاب، یکی از شاخص‌ترین و معتقدترین شعرای خود را از دست داد. استاد عباسعلی براتی‌پور، از عالی‌جنابان عرصه شعر و ادب معاصر این سرزمین به همراه فرزند گرامی‌شان به آغوش خالق پر کشیدند.

هنرمند انقلاب نه یک وصف سریع و عبارتی قابل اطلاق به همه! بلکه عنوانی والا برای آنانی است که چشم انقلاب و چراغ مردمان هم‌عصر آن‌اند، انسان‌هایی که سلوک هنری‌شان از مردم گسسته نیست، هنرمندی‌شان نورِ ایمان دارد و عروج اجتماعی را به هنر اصیل و متصل، گره می‌زنند. استاد مرحوم عباس براتی‌پور از جمله این ره‌پویان و چه بسا از پیش‌گامان این عرصه بود. استادی متواضع، اخلاق‌مدار و مهربان، که سال‌ها حضورش در حوزه هنری انقلاب اسلامی و مدیریت جلسات شعر محضر رهبر عزیز انقلاب همچنین تلاش‌هایش در مسیر تربیت چند نسل از شعرا، در خاطره ما و همگان به نیکی به یادگار خواهد ماند.

او براستی حق پدری برای شعرای معاصر داشت و شعرش از زوایای فنی و معنایی دارای مراتب عالی بود؛ البته در این پیام مجال بسط و شرح آن نیست ولی نیاز است برای آشنایی بیشتر شاعران جوان با سبک و روند شعری ایشان، اهتمامی بیش از گذشته به کار بسته شود تا شمع شعرش فروزان بماند و برای سالیان و نسل‌ها ره‌نما باشد.

این‌جانب در برابر طبع بلند و اعتقاد استوار او که «شاعر انقلاب» ماند، سر تعظیم فرود می‌آورم و قریحه منیع و عقیده راسخش در ترویج و تعالی شعر انقلاب را می‌ستایم و این مصیبت سخت را به خانواده محترم، اهالی فرهیخته عرصه شعر و ادب و دوست‌داران ایشان تسلیت گفته، از درگاه ایزد منان برای روح این ادیب آزادمرد، رحمت و غفران و علو درجات آسمانی را مسئلت می‌کنم.