یک‌شنبه 1 مهر 1403

دارم راه می‌روم خدا را شکر / چینی: همه چیز به نکونام بستگی دارد

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
دارم راه می‌روم خدا را شکر / چینی: همه چیز به نکونام بستگی دارد

پیشکسوت باشگاه استقلال می‌گوید این تیم به هماهنگی لازم رسیده و مقابل رقیب سنتی نمایش خوبی خواهد داشت.

به گزارش "ورزش سه"، توقف استقلال در آستانه دربی پایتخت اتفاقی است که به گفته بسیاری از کارشناسان تاثیری روی این بازی ندارد. با این حال برای بررسی هر چه بیشتر وضعیت آبی‌های تهرانی قبل از مصاف با رقیب سنتی خبرنگار ما به سراغ علی چینی مربی اسبق این تیم رفت و گفت‌وگویی با وی انجام داد که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

* مشاهده عملکرد واقعی استقلال در دربی

علی چینی معتقد است استقلالِ واقعی این فصل را باید مقابل پرسپولیس تماشا کرد: «بازی نساجی چهارمین بازی استقلال در لیگ و پنجمین بازی فصل بود. امسال نفراتی به تیم اضافه شده‌اند همگی توانمندی بالایی دارند و از همه نظر در بازی‌های پیش رو می‌توانند کمک حال استقلال باشند. این پنج بازی که از فصل سپری شده فرصت خوبی بود تا بازیکنان به هماهنگی لازم برسند و ما باید عملکرد واقعی استقلال را در دربی ببینیم.»

او صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: «با توجه به اینکه خودم افتخار این را داشتم که هم به عنوان بازیکن در خدمت استقلال باشم و هم روی نیمکت این تیم بنشینم به خوبی درک میکنم که دربی چه اهمیت بالایی دارد. از اینجا به بعد همه چیز در گرو جواد نکونام و کادرش است که چه تدابیری برای این بازی داشته باشند تا انشاالله استقلال سربلند از نبرد دربی خارج شود.»

* هشدار درباره اشتباهات خط دفاع

چینی که روزگاری جزو مدافعان اصلی تیم استقلال بود، درباره این بخش از ترکیب آبی‌ها تاکید کرد: «مصاف با نساجی یک پیغام جدی به استقلالی‌ها داشت. به عنوان یک مربی و پیشکسوت و هوادار استقلال اینطور احساس کردم که تیم به راحتی گل می‌خورد و این موضوع را باید جواد نکونام جدی بگیرد. اینکه استقلال اینقدر راحت دروازه‌اش باز می‌شود یا مشکل تاکتیکی است یا فردی و جوابش را نکونام باید پیدا کند. علاوه بر این در گلزنی هم کمی مشکل داریم. الان از 6 گلی که استقلال زده 4 گل از روی نقطه پنالتی بوده و این هم چندان خوب نیست. البته ما خلق موقعیت‌های خوبی داریم ولی نمی‌توانیم گل بزنیم.»

وی در این خصوص که دفاع سه نفره برای استقلال بهتر است یا دفاع چهار نفره نیز پاسخ داد: «اینکه آرایش خط دفاع چگونه باشد به نظر سرمربی بستگی دارد. اگر چهار نفره می‌چیند حتما ابزارش را دارد. به نظر من در حال حاضر استقلال قابلیت بازی با دفاع سه نفره را هم دارد منتها همانطور که گفتم همه چیز به نظر سرمربی بستگی دارد.»

* روزبه به کار دربی می‌آمد

مربی اسبق استقلال درباره تاثیر غیبت روزبه چشمی در دربی اظهار داشت:«روزبه چشمی می‌توانست مقابل پرسپولیس کمک بزرگی به تیم ما باشد. او تجربه خیلی خوبی در دربی دارد و جزو بزرگان تیم محسوب می‌شود. قطعا روزبه توانایی کنترل لحظات سخت دربی و برداشتن فشار از روی تیم را داشت. البته همین الان هم می‌تواند در تمرینات بازیکنان را به لحاظ روحی آماده این بازی کند و روز بازی هم از روی سکو کنار تیم باشد.»

* دعوت به آرامش

او همچنین از همه استقلالی‌ها تقاضا کرد در فاصله باقیمانده تا دربی حامی تیم و کادر فنی باشند: «استقلال برای پیروزی در این بازی بزرگ فقط و فقط به آرامش نیاز دارد. هر تیم که تمرکز بهتری داشته باشد می‌تواند به اهدافش در دربی برسد. تزریق آرامش باید از قبل بازی شروع شود. از همه هواداران، پیشکسوتان و مدیران تقاضا دارم همه جوره این موضوع را در نظر بگیرند تا به امید خدا برنده دربی نامش استقلال باشد.»

* آخرین وضعیت سلامتی پیشکسوت استقلال

علی چینی که اخیرا عمل پیوند کلیه انجام داده در پایان در خصوص آخرین وضعیت جسمانی خودش توضیح داد: «اوایل مرداد عمل پیوند کلیه انجام دادم و فعلا پیاده روی در فضای باز را آغاز کردم. باید آزمایشات را انجام دهم و خدا را شکر شرایطم رو به بهبود است. جا دارد از آقای سمیعی و دیگر اعضای باشگاه و همچنین دوستان پیشکسوت و همینطور هواداران که در این مدت کنار من بودند و باعث دلگرمی من شدند تشکر ویژه کنم.»

دارم راه می‌روم خدا را شکر / چینی: همه چیز به نکونام بستگی دارد 2
دارم راه می‌روم خدا را شکر / چینی: همه چیز به نکونام بستگی دارد 3