یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

داروهای هندی مشکل‌دار در یزد جمع آوری شد / کوچک شدن دایره کمبودهای دارویی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
داروهای هندی مشکل‌دار در یزد جمع آوری شد / کوچک شدن دایره کمبودهای دارویی

حیدری، معاون غذا و دارو استان یزد گفت: شربت های آنتی بیوتیک هندی که دارای مشکل در بسته بندی و پَچ بودند جمع آوری شده و از داروخانه های سطح استان خارج شدند و داروهای موجود در بازار مورد تایید هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهروز حیدری در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به رفع مسئله قیمت گذاری دارو و بهبود وضعیت دارو در استان اظهار کرد: مسئله قیمت گذاری دارو با شرکت های دارویی برطرف شد و در حال حاضر فرایند تولید و عرضه دارو در حال پیگیری است.

وی افزود: در زمینه داروهای خاص وارداتی مانند داروهای بیهوشی بر اساس سهمیه بندی کشوری عمل می شود و در این زمینه خوشبختانه از بخش زیادی از مشکلات عبور کردیم.

معاون غذا و دارو استان یزد با اشاره به کمبود برخی از داروها عنوان کرد: در برخی از داروها مانند اسپری های تنفسی، داروهای آنتی بیوتیک و داروهای اعصاب و روان تنها در تعدادی از داروها کسری وجود دارد اما هنوز به صورت قابل قبولی این مشکل برطرف نشده است.

وی افزود: با توجه به اینکه فرایند تولید زمانبر است و مشکلاتی در این مسیر وجود دارد، فرایند واردات دارو انجام شد و آنتی بیوتیک های هندی به همین دلیل وارد بازار شد.

حیدری ادامه داد: بررسی و بازبینی داروها همچنان ادامه دارد تا هم کسری باقی مانده جبران شود و هم کیفیت داروها بررسی شود تا مردم از این بابت نگرانی نداشته باشند.

انتهای پیام /