جمعه 10 فروردین 1403

داستان تکراری و ملال‌آور "ورود خبرنگار ممنوع" پایانی ندارد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
داستان تکراری و ملال‌آور "ورود خبرنگار ممنوع" پایانی ندارد

هرچند از رسانه‌ها به عنوان پل ارتباطی مردم و مسئولان و رسولان اطلاع رسانی به موقع و شفاف به مردم یاد می‌شود اما آنچه امروز گاها در برخی از جلسات استانداری قزوین قابل لمس بوده، نامحرم دانستن مردم و برگزاری جلسات محرمانه آن هم بدون حضور خبرنگار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین، گرانی گوشت و مرغ از دغدغه‌های اصلی مردم کشور و به تبع آن مردم استان قزوین بوده و خبرهای این بخش همواره برای مردم مهم و قابل توجه است.

انتظار می‌رود مسئولان این بخش نتایج تصمیمات خود در نشست‌ها و جلسات را از طریق خبرنگاران و رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی و مهندسی افکار عمومی به افکار جامعه منتقل کنند تا مردم هم در جریان این تصمیمات قرار بگیرند.

جلسات مختلفی از جمله جلسات وضعیت بازار مرغ برای بررسی مشکلات مرغ در استانداری قزوین برگزار می‌شود و روند برنامه‌ها مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد؛ استان قزوین به نوعی قطب دامپروری و تولید مرغ محسوب می‌شود، از این رو اخبار و تصمیمات این نوع جلسات از ارزش خبری بالایی برای مردم برخوردار است.

حضور مردم در فروشگاه‌ها در صف‌های خرید مرغ آن هم در این شرایط کرونایی موجود شاید بتوان گفت اندکی میزان حساسیت نسبت به ارزیابی مسئولان را زیر ذره‌بین قرار می‌دهد لذا اطلاع رسانی در خصوص تصمیمات این بخش نباید از سمع و نظر مردم دور باشد و مسئولان نباید مردم را نامحرم بپندارند.

هرچند از رسانه‌ها به عنوان پل ارتباطی مردم و مسئولان و رسولان اطلاع رسانی به موقع و شفاف به مردم یاد می‌شود اما آنچه امروز گاها در برخی از جلسات استانداری قزوین قابل لمس بوده، نامحرم دانستن مردم و برگزاری جلسات محرمانه آن هم بدون حضور خبرنگار است.

بیان این مطلب دور از حقیقت نیست که همچنان نگاه بسته در حوزه اطلاع رسانی در استان وجود دارد و خبرنگاران به برخی جلسات دعوت نمی‌شوند و این عدم دعوت از خبرنگاران در جلسات مربوط به استانداری امر جدیدی نیست چراکه در گذشته نیز این مسئله وجود داشته است و نمونه آن را می‌توان در جلسات ستاد تنظیم بازار لمس کرد.

حال این سوال پیش می‌آید که در این جلسات چه امور محرمانه‌ای در جریان است که رسانه‌ها محکوم به بایکوت هستند؟ در حالی که مهمترین مسئله و دغدغه مردم در این جلسات مطرح می‌شود و اتفاق می‌افتد.

در حالی که رسانه‌های استان قزوین برای انعکاس خدمات نظام جمهوری اسلامی به مردم همواره بدون هیچ چشم داشتی در عرصه داشته و آمادگی کامل دارند تا به بازتاب واقعیت‌ها برای حل مشکلات مردم بپردازند اما گویا برخی مسئولان برای انعکاس اخبار مربوط به موضوعات اساسی مردم همراهی لازم را با خبرنگاران ندارند.

انتظار مردم از رسانه‌ها به عنوان مهندسی افکار عمومی برای انعکاس اقدامات مسئولان در راستای رفع مشکلشان یک روی سکه بوده اما روی دیگر سکه، همکاری مسئولان با رسانه‌هاست که تقریبا جای خالی آن در استان قابل لمس است.

روی اصلی صحبت ما با آن مسئولانی است که جلسات غیرعلنی و غیررسمی بدون حضور خبرنگاران برای موضوعات اساسی مردم همچون مرغ و تنظیم بازار برگزار می‌کنند و از ورود هر خبرنگاری اعم از دولتی و غیردولتی جلوگیری می‌کنند و انگار در این شهر تنها مردم نامحرم هستند!

ما خواستار محاکمه مسئولانی هستیم که با طراحی عامدانه وضع موجود، هم جیب مردم را خالی کرده‌اند و هم آبروی آنها را نشانه گرفته‌اند؛ در این راستا، شرکت در جلسات بررسی مشکلات به وجود آمده و شناسایی مسببین آن، حداقل حقوق شهروندی است که آقایان و سردمداران آنها، یک عمر با سردادن شعارهای این‌چنینی، امید ملت را به سراب تحقیر و ناامیدی تبدیل کرده‌اند.

انتهای پیام /