پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

دانشجویان بومی نیازمند نظارت بیشترند / انتظار داریم شئونات خوابگاه رعایت شود

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
دانشجویان بومی نیازمند نظارت بیشترند / انتظار داریم شئونات خوابگاه رعایت شود

معاون دانشجویی دانشگاه تهران با بیان اینکه انتظار داریم قوانین و شئونات خوابگاه رعایت شود، گفت: دانشجویان بومی نیازمند نظارت بیشتری هستند و دانشگاه در این زمینه نظارت می کند وظایف خود را انجام می‌دهد.

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا وجهی در نشست خانواده های ساکن خوابگاه های دانشگاه تهران گفت: اولین جایی که دانشجوی دانشگاه تهران در بدو ورود با آن سروکار دارد معاونت دانشجویی است.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه دانشگاه منابع مختلفی برای حمایت از فرزندان شما دارد، تسهیلات دانشجویی (وام‌ها و....)، خدمات مرکز مشاوره دانشگاه تهران، تربیت‌بدنی و فعالیت‌های فرهنگی فوق‌برنامه، بهداشت و درمان و بیمه را از جمله امکاناتی عنوان کرد که برای زندگی مناسب دانشجویان مطابق با شرایط دانشگاه تهران فراهم می‌شود.

دکتر وجهی با اشاره به اینکه محیط دانشگاه محیطی کاملاً متفاوت با محیط مدرسه است، تصریح کرد: ورود به دانشگاه برای اکثر دانشجویان و خانواده‌های آنان دورانی توأم با نگرانی و خوشحالی است. برخی خانواده‌ها فکر می‌کنند با ورود به دانشگاه باید فرزند خود را رها کنند و برخی دیگر کنترل بیشتری بر فرزند خود اعمال می‌کنند و استقلال انها را در نظر نمی‌گیرند، درحالی که فرزندشان فقط نظارت آنها را نیاز دارد.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران تاکید کرد: لازم است دانشجو به محض ورود دانشگاه را شناسایی کند، امکاناتی در دانشگاه وجود دارد که در برخی مواقع دانشجو تا زمان فارغ‌التحصیلی از آنها بی‌خبر است.

دکتر وجهی با اشاره به اینکه دانشگاه تهران علاقه‌مند است که همه دانشجویان نمونه باشند، تصریح کرد: دانشجوی نمونه لزوما دانشجویی نیست که فقط خوب درس بخواند، بلکه فعالیت‌های اجتماعی و کارهای تحقیقاتی نیز برای دانشجوی خوب ضروری است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، وی گفت: طبیعی است که نظارت خانواده بر دانشجویان غیربومی کمتر می‌شود. این دانشجویان نیازمند نظارت بیشتری هستند چراکه ممکن است با انواع و اقسام مشکلات مواجه شوند. دانشگاه در زمینه اعمال این نظارت وظایف خود را انجام می‌دهد، ولی نیاز است که دانشجو نیز خودکنترلی داشته باشد.

استاد دانشگاه تهران در خاتمه تاکید کرد: خوابگاه و دانشگاه قوانین و شئوناتی دارد انتظار داریم این قوانین رعایت شود.

انتهای پیام