سه‌شنبه 1 خرداد 1403

دانشجویان معترض آمریکایی کنترل دو ساختمان دانشگاه کلمبیا را در دست گرفتند

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
دانشجویان معترض آمریکایی کنترل دو ساختمان دانشگاه کلمبیا را در دست گرفتند

گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از الجزیره؛ گروهی از دانشجویان دانشگاه کلمبیا نیمه شب گذشته در اقدامی توانستند دو ساختمان دانشگاه را به کنترل خود در بیاورند و سطح جدیدی از اعتراضات نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی را به منصه ظهور بگذارند. این دانشجویان اعلام کرده اند که وابسته به هیچ جناح و گروه سیاسی نیستند و نیز با دانشجویانی که در محیط دانشگاه دست به تجمع زنده‌اند نیز ارتباطی...

گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از الجزیره؛ گروهی از دانشجویان دانشگاه کلمبیا نیمه شب گذشته در اقدامی توانستند دو ساختمان دانشگاه را به کنترل خود در بیاورند و سطح جدیدی از اعتراضات نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی را به منصه ظهور بگذارند. این دانشجویان اعلام کرده اند که وابسته به هیچ جناح و گروه سیاسی نیستند و نیز با دانشجویانی که در محیط دانشگاه دست به تجمع زنده‌اند نیز ارتباطی ندارند.

یکی از این دانشجویان که نخواست اسمش فاش شود، این اقدام خود در تصرف ساختمان دانشگاه را در پاسخ به سرکوب‌های گسترده مقامات دانشگاه در هفته‌های گذشته نسبت به معترضین عنوان کرد و ادامه داد: مسئولان دانشگاهی هیچ توجهی به خواسته معترضین ندارد و حتی در برابر جلوگیری از سرمایه گذاری اسرائیل نیز ایستادگی کرده است. وی گفته مقامات دانشگاه باید در سریع ترین زمان ممکن تمام دانشجویان و اساتیدی که به دلیل حمایت از موضوع فلسطین اخراج یا از کار معلق کرده است را سریعا به محل تحصیل و کار خود بازگرداند.

این فرد اضافه کرده که حضور نیروهای نظامی و امنیتی در دانشگاه نشان دهنده نیت سوء مدیران دانشگاه است و این پیام را که هیچ اراده ای برای شنیدن صدای دانشجویان وجود ندارد را مخابره می‌کند.

گفتنی است که روز گذشته سخنگوی دانشگاه کلمبیا در بیان تهدید آمیزی گفته است که برخی از دانشجویان معترض را از ادامه تحصیل محروم کرده است.