سه‌شنبه 24 مهر 1403

دانشگاه اردکان در رتبه بندی جهانی 30 پله ارتقا یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دانشگاه اردکان در رتبه بندی جهانی 30 پله ارتقا یافت

یزد - ایرنا - رییس دانشگاه اردکان گفت: این واحد آموزش عالی در ادامه موفقیت‌های ملی و بین‌المللی، در نظام رتبه‌بندی جهانی «وبومتریک» سال 2020 میلادی شاهد 30 پله ارتفا نسبت به سال قبل است.

فاطمه بهجتی اردکانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: «بخش سایبرمتریک (CINDOC) انجمن ملی تحقیقات اسپانیا (CSIC)، سالانه 2 بار در ماه‌های ژانویه و جولای به ارزیابی وب‌سایت‌های بیش از 24 هزار دانشگاه و مؤسسه های آموزشی و پژوهشی جهان می‌پردازد و بر اساس اطلاعات مبتنی بر وب، آنها را مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌دهد».

وی اضافه کرد: بر این اساس رتبه ملی دانشگاه اردکان در بین تمامی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور در نظام وبومتریک که در سال 2019 برابر با 273 بود، در سال 2020 با 30 پله ارتقا به عدد 243 رسید.

بهجتی اردکانی خاطرنشان کرد: در این نظام رتبه‌بندی وب سایت دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی بر اساس چهار شاخص تعداد صفحات وب دانشگاه در گوگل، تعداد ارجاع یا لینک‌های برقرارشده از سایر سایت‌ها به وب‌سایت یادشده، تعداد استنادهای نویسندگان پراستناد برتر دانشگاه در گوگل «اسکالر» و تعداد مقاله آن در بین 10 درصد مقاله های پراستناد ارزیابی و رتبه‌بندی می‌شود.

دانشگاه اردکان در سال 1388 تاسیس شد و در حال حاضر 2 هزار و 600 دانشجو و 90 نفر عضو هیات علمی دارد، در این واحد دانشگاهی 44 کد رشته تحصیلی دایر است.

مجموع دانشجویان مشغول به تحصیل در مراکز آموزش عالی و دانشگاهی شهرستان اردکان 6 هزار و 239 نفر است.

مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*