یک‌شنبه 15 مهر 1403

دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در زنجان مجازی آموزش می‌بینند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در زنجان مجازی آموزش می‌بینند

زنجان - ایرنا - رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان گفت: با توجه به شرایط کرونایی محتوای آموزش مجازی، به صورت فایل‌های تصویری و صوتی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در این استان تولید می‌شود.

فاطمه باغبانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تولید این محتوای آموزشی توسط معلمان و مربیان مدارس استثنایی در استودیو طراحی شده در مدرسه شهید انجم شعاع زنجان و به صورت متمرکز انجام می شود.

وی اظهار داشت: با تولید این محتوا، دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در روزهای تعطیلی مدارس بیش از پیش از برنامه های تلویزیونی و آموزش‌های مجازی استفاده می‌کنند.

باغبانی ادامه داد: محتواهای آموزشی هر یک از این بسته‌های الکترونیکی بر حسب نیاز و به نوع معلولیت دانش‌آموزان استثنایی طراحی شده و معلمان مدارس استثنایی استان زنجان به صورت فایل پی دی اف و فیلم در سامانه جامع آموزش مجازی این مطالب را با دانش‌آموزان کار می‌کنند.

وی اظهار داشت: بر اساس برنامه سازمان استثنایی، تهیه 30 درصد محتوای کتب درسی به پایان رسیده و 35 درصد بعدی در حال تولید است و این محتوا در هفت گروه کودکان با نیازهای ویژه از آسیب دیده ذهنی، شنوایی، بینایی، رفتاری هیجانی، طیف اوتیسم چند معلولیتی و مشکلات ویژه یادگیری تولید می‌شود.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان ادامه داد: آموزش و پرورش استثنایی از دهه، 70 فعالیت خود را آغاز و این استان نیز در همین زمان فعالیت کاری خود را شروع کرد که هم اکنون 24 مدرسه مستقل و ضمیمه استثنایی و 13 مرکز ویژه مشکلات یادگیری به گروه‌های هدف خدمات ارائه می دهند.

باغبانی افزود: آموزش و پرورش استثنایی استان طی 2 سال گذشته و در اجرای برنامه خدمات حمایتی دانش آموزان مدارس با نیازهای ویژه خدمات متنوع و متعددی را ارائه کرده است.

به گفته این مسؤول، با توجه به سیاست های سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و اساسنامه سازمان، مبنی بر تهیه و تنظیم طرح‌های توسعه کمی و کیفی آموزشی، ایجاد و تقویت فرصت‌های برابر و اثربخش توانبخشی، آموزشی و پرورشی و ارتقای برنامه ها و فعالیت های بهداشتی و توانمندسازی برای دستیابی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه به زندگی مطلوب، برنامه ای با عنوان خدمات حمایتی به دانش آموزان با نیازهای ویژه در قالب سامانه جامع بهداشت مدارس استثنایی ایجاد شده است.

وی خاطر نشان کرد: در زمان حاضر 2 هزار و 515 دانش آموز با نیازهای ویژه اداره کل آموزش و پرورش استان را تشکل می دهند که از این تعداد 960 نفر در مدارس خاص و مدارس ویژه و یک هزار و 561 نفر نیز مدارس تلفیق - فراگیر مشغول به تحصیل هستند.

*س_برچسب‌ها_س*