دوشنبه 16 مهر 1403

دانش‌آموزان بدو ورود به مدرسه در 20 پایگاه ثابت و سیار سنجش می‌شوند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دانش‌آموزان بدو ورود به مدرسه در 20 پایگاه ثابت و سیار سنجش می‌شوند

زنجان - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: طی برنامه‌ریزی انجام گرفته و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نوآموزان بدو ورود به مدرسه در 20 پایگاه ثابت و سیار تا پایان مرداد امسال سنجش می‌شوند.

صیاد سلامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، هدف اصلی طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه، پیشگیری از بروز و تشدید بیماری ها، تشخیص جایگاه دقیق آموزشی کودکان برای استفاده از خدمات آموزشی متناسب با استعدادها و توانمندی های کودکان و همچنین جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان به عنوان یکی از مولفه هایی که در مدارس عمومی وجود دارد، ذکر کرد.

وی اضافه کرد: در پایگاه اولیه نوآموزان مورد ارزیابی های بینایی، شنوایی، جسمی حرکتی، رفتاری و بهداشتی قرار می گیرند اگر کودکی دارای مشکل باشد بستر لازم برای ادامه تحصیل وی کاملا فراهم است چرا که جایگاه دقیق آموزشی این دانش آموزان در مرکز تخصصی براساس ارزیابی های تعیین می شود.

این مسؤول ادامه داد: طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه در سطح ملی در حال اجرا بوده و با توجه به شرایط کرونایی و وضعیت قرمز شهرهای زنجان، ابهر و خرمدره این مهم پس از تایید ستاد مقابله با کرونای استان و اخد مجوزهای لازم انجام شده است.

وی بابیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌ها و برای رفاه خاطر والدین نوبت دهی طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه طی تیر امسال انجام شده است، اظهار داشت: مدت زمان طی فرآیندهای لازم برای هر کودک بین 30 تا 40 دقیقه در نظر گرفته شده و مطابق با برنامه مدیریت می شود.

سلامی افزود: بر این اساس هشت پایگاه سنجش نوآموزان در شهر زنجان لحاظ شده که از این تعداد 6 پایگاه ثابت و مابقی بصورت سیار نسبت به خدمات رسانی گروه‌های هدف اقدام می کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی انجام گرفته و شرایط کرونایی کشور شمار پایگاه‌های سنجش گروه‌های هدف امسال در این استان افزایش یافته بطوری که پیش از این در یک روز 42 نفر ارزیابی می شدند که در سال جاری این رقم روزانه به 20 نفر کاهش یافته است.

سلامی افزود: با احتساب چهار هزارو 500 پیش دبستانی های سال گذشته و 15 هزار نوآموز ثبت نامی در مدارس استان امسال در مجموع 19 هزار و 500 دانش آموز در سطح استان مورد سنجش سلامت قرار می گیرند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان خاطرنشان کرد: امسال برای رفاه خاطر خانواده های زنجانی و رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت پایگاه های سنجش از ساعت هشت صبح تا 14 بعدازظهر در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: برنامه سنجش دانش آموزان برای ورود به دبستان از سال 73 آغاز شده و یک برنامه ملی با هدف سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی گروه‌های هدف است.

گفتنی است سال گذشته سلامتی 13 هزار نفر از نوآموزان زنجانی در آستانه ورود به مدارس با مراجعه به پایگاه‌های تعیین شده در سطح استان مورد سنجش قرار گرفتند.

*س_برچسب‌ها_س*