چهارشنبه 18 مهر 1403

دانش‌آموزان خراسان شمالی در پویش ملی کتاب برتر شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دانش‌آموزان خراسان شمالی در پویش ملی کتاب برتر شدند

بجنورد - ایرنا - معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از برگزیده شدن 2 دانش‌آموز این استان در مرحله نهایی پویش ملی «با کتاب در خانه» خبر داد.

رضا رضایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میعاد ضیغمی در مقطع ابتدایی از بجنورد و ثمین نوری دلدار در مقطع متوسطه از شیروان در این پویش ملی عنوان برتر را کسب کردند.

وی اظهار داشت: در این پویش، کودکان و نوجوانان سراسر کشور در کلیپ‌های کوتاه 2 دقیقه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کردند به معرفی کتاب هایی پرداختند که در فضاهای قرنطینه خانگی مطالعه کرده بودند.

رضایی با بیان اینکه 6 اثر از خراسان شمالی به مرحله نهایی پویش ملی با کتاب در خانه راه یافته بود، گفت: در پایان، هیات داوران پویش از آن میان 2 نفر را به عنوان افراد برگزیده معرفی کرد.

وی هدف از این پویش را استفاده از فراغت به وجود آمده در خانه‌ها، بهره بردن از امکانات موجود در فضاهای مجازی برای ترویج کتابخوانی و تشویق کودکان و نوجوانان در راستای گفت‌وگو پیرامون کتاب‌های مطالعه شده برشمرد.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اظهار داشت: پویش با کتاب در خانه، بر اساس طرحی از دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتاب‌خوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تمامی استان‌ها اجرا شد.

در استان خراسان شمالی به ازای هر 100 نفر جمعیت 2.4 متر مربع فضای کتابخانه ای وجود دارد و حال آنکه متوسط کشوری این شاخص کمتر از 2 متر مربع است.

50 هزار نفر از شهروندان این استان عضو کتابخانه های عمومی هستند که 800 هزار جلد کتاب نیز در کتابخانه های خراسان شمالی وجود دارد که می توان گفت سهم هر نفر جمعیت استان از این کتابها یک جلد است.

خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد که 44 درصد آنان در مناطق روستایی سکونت دارند.

*س_برچسب‌ها_س*