سه‌شنبه 24 مهر 1403

دانش‌آموزان مدارس خاص خلخال از بازگشایی مدارس استقبال نکردند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دانش‌آموزان مدارس خاص خلخال از بازگشایی مدارس استقبال نکردند

اردبیل _ ایرنا _ مدیر آموزش و پرورش خلخال گفت: دانش‌آموزان مدارس خاص این منطقه کمترین درصد استقبال از بازگشایی مدارس را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش ایرنا، سخاوت بیرامی روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش خلخال افزود: در حالی که بیشترین سطح استقبال از بازگشایی مدارس پس از سه ماه تعطیلی و توقف فعالیت‌های تحصیلی حضوری در مدارس مربوط به دانش‌آموزان مدارس دوره اول متوسطه روستایی و با 35 درصد حضور در سرکلاس‌های درس است، دانش‌آموزان مدارس خاص (تیزهوشان) خلخال با مجموع سه درصد حضور در کلاس‌های درس کمترین شاخص حضور در مدرسه را از آغاز بازگشایی مدارس از 27 اردیبهشت ماه به خود اختصاص دادند.

وی با بیان اینکه در روز اول بازگشایی مدارس بطور میانگین 10 درصد از مجموع دانش‌آموزان منطقه خلخال در مدارس حضور یافتند، اظهارداشت: از زمان بازگشایی مجدد مدارس سه درصد از دانش‌آموزان مدارس ابتدایی و 12 درصد از دانش‌آموزان متوسطه دور اول در مدارس حضور یافته‌اند.

مدیر آموزش و پرورش خلخال گفت: امتحانات پایه نهم دوره اول متوسطه و دوازدهم پایه دوم متوسطه وهمچنین آزمون ورودی به مدارس خاص و نمونه دولتی دوره دوم متوسطه خلخال بصورت حضوری برگزار خواهد شد.

وی افزود: با تعطیل شدن طولانی مدت مدارس فعالیت‌های آموزشی با استفاده از امکانات اینترنت و سامانه شاد آموزش و پرورش تعطیل نشده و در حد مصرف اولیه دانش‌آموزان تامین شده ولی فعالیت‌های پرورشی و تربیتی مدارس تحت شعاع کامل این تعطیلی طولانی مدت مدارس قرار گرفته و جای نگرانی است.

او همچنین با اشاره به فرسودگی تعدادی از ساختمان مدارس خلخال به علت عمر بالای آنها اظهارداشت: برخی از مدارس این شهر با عمر بیش از 60 تا 70 سال محل مناسبی برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان نبوده و این در حالی است که ساختمان مدارس برخی از روستاهای این منطقه همچون مدرسه روستای بلیل، گلوجه و یوزناب در حال تخریب کامل بوده و در سال تحصیلی جدید فضای مناسبی برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان نیستند.

وی گفت: انتظار از مسوولان اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل اقدام به احداث مدارس جدید در این مناطق است.

وی با تاکید بر لزوم اقدام مدیران مدارس برای بیمه ساختمان مدارس در اختیار افزود: با توجه به پیش‌بینی وقوع حوادث مختلف این امر موجب جبران خسارت در مواقع بروز حوادث طبیعی و غیرطبیعی خواهد شد.

*س_برچسب‌ها_س*