سه‌شنبه 10 مهر 1403

دانش‌آموزان گنبدی برای برنامه‌های اوقات فراغت تابستانه آماده می‌شوند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دانش‌آموزان گنبدی برای برنامه‌های اوقات فراغت تابستانه آماده می‌شوند

گنبدکاووس - ایرنا - شیوه جدید استفاده از اوقات فراغت فصل تابستان برای دانش‌آموزان گنبدی در سایه شیوع کرونا از اول تیرماه آغاز می‌شود که جبران برخی آموزش‌های ارایه نشده در سال تحصیلی اخیر، تلاش برای نشاط‌آفرینی و اجرای برنامه‌های شاد، در اولویت برگزاری این کلاس‌ها قرار دارد.

معاون پرورشی مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس روز شنبه با اعلام این خبر به ایرنا گفت: با توجه به تداوم شیوع کرونا و ضرورت ادامه رعایت پروتکل‌های بهداشتی طرح اوقات فراغت دانش آموزان با عنوان کلوپ‌های ورزشی و قرآنی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

سیدصالح رفعتی افزود: علاوه بر فعالیت دارالقران، کلاس‌های قرآنی ویژه مقطع ابتدایی در 200 مدرسه و برنامه های فرهنگی ورزشی در 4 کانون شهرستان برگزار می‌شود که پیش بینی می شود تعداد داوطلبان شرکت در این دوره ها در مقایسه با پارسال حدود 50 درصد کمتر شود.

به گفته وی پارسال از مجموع 81 هزار دانش آموز گنبدکاووس، حدود 30 هزار نفر اوقات فراغت خود را در این مراکز و مدارس گذراندند.

وی تاکید کرد: موارد بهداشتی در محل‌های برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت اجرا می‌شود و استفاده از ماسک برای دانش آموزان اجباری است.

معاون پرورشی مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس گفت: نام‌نویسی برای شرکت در کلاس‌های طرح اوقات فراغت از هفته آینده با پذیرش محدود 10 تا 15 نفر در هر کلاس آغاز می‌شود و دانش آموزان از هفته نخست تیرماه تا پایان مردادماه می‌توانند از برنامه‌ها استفاده کنند.

سمیه محمدی مدیر مرکز فرهنگی و هنری شماره 2 گنبدکاووس نیز به ایرنا گفت: از اوایل اسفند پارسال و همزمان با شیوع کرونا تمام مراکز فرهنگی و هنری این شهرستان بسته شد و مربیان فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و هنری خود را به صورت مجازی برگزار کردند.

وی افزود: چهار گروه مجازی فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان، یک گروه مجازی برگزاری کارگاه داستان و شعر و چهار گروه مجازی هنری با رویکرد نقاشی و سفالگری در کنار انجمن‌های مجازی قصه گویی، عکاسی، سرود و ادبی با برگزاری نشست‌های تخصصی و دعوت از اساتید مطرح کشوری با عضویت بیش از 350 کودک و نوجوان در گنبد فعال است.

محمدی افزود: با حضور کودکان 6 تا 16 ساله عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کنار برنامه‌های مجازی، فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و اسلامی توسط مربیان در 2 مرکز ثابت، یک کتابخانه پستی و یک مرکز سیار مرزی در حال اجرا است.

وی گفت: کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان گنبدکاووس 2 هزار عضو فعال دارد که پارسال بیش از 500 نفر در کلاس‌های ویژه اوقات فراغت تابستانی شرکت کردند.

براساس اعلام رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر جمعه 16 خرداد در مجموع 167 هزار و 156 نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 63 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هشت هزار و 134 نفر رسید.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*