چهارشنبه 6 تیر 1403

داور بازی حساس اسپانیا - کرواسی مشخص شد

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
داور بازی حساس اسپانیا - کرواسی مشخص شد

مایکل اولیور، داور انگلیسی، به عنوان داور بازی بین تیم‌های اسپانیا و کرواسی انتخاب شده است.

به گزارش "ورزش سه"، مایکل اولیور انگلیسی به عنوان داور بازی اسپانیا و کرواسی انتخاب شده است. این بازی روز شنبه، اولین روز از رقابت‌های گروه B جام ملت‌های اروپا به میزبانی ورزشگاه المپیک برلین برگزار می‌شود.

اولیور 39 ساله از سال 2012 داور بین المللی است و هموطنانش استوارت برت و دن کوک کمک داوران بازی خواهند بود، داور چهارم آنتونی تیلور و مسئول VAR هم استوارت اتول خواهد بود.

داوری که اسپانیا و کرواسی را می‌شناسد

او به طور ثابت در مسابقات اروپایی بازی تیم‌های اسپانیایی را قضاوت می‌کند و در مورد تیم‌های ملی نیز بازی هر دو تیم را قضاوت کرده است.

او در تاریخ 22 مارس بازی دوستانه بین تیم‌های اسپانیا و کلمبیا را در ورزشگاه ومبلی لندن قضاوت کرد که تیم کلمبیا با نتیجه 1-0 برنده شد. این آخرین بازی او برای تیم ملی اسپانیا قبل از یورو 2024 بود.

او قضاوت بازی یک چهارم نهایی یورو 2020 را بر عهده داشت که در سال 2021 بین اسپانیا و سوئیس برگزار شد، مسابقه‌ای که پس از پایان تساوی یک بر یک در ضربات پنالتی به نفع لاروخا به پایان رسید.

در دو بازی دیگر که قضاوت بازی اسپانیا را برعهده داشته، لاروخا در مارس 2017 در مرحله مقدماتی جام جهانی رژیم اشغالگر صهیونیستی را 4-1 شکست داد و در ژوئن 2022 در لیگ ملت‌های اروپا مقابل پرتغال 1-1 به تساوی رسید.

او در جام جهانی قطر، بازی یک چهارم نهایی کرواسی و برزیل را قضاوت کرد که در آن تیم کرواسی پس از پایان بازی و وقت اضافه با تساوی 1-1، در ضربات پنالتی برنده شد.

یک داور باتجربه

در مورد باشگاه‌ها، او در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا قضاوت بازی رئال سوسیه‌داد را در مقابل اینترمیلان و پاری سن ژرمن، و همچنین بازی رئال مادرید مقابل براگا را برعهده داشت.

داور بازی حساس اسپانیا - کرواسی مشخص شد 2