جمعه 10 فروردین 1403

داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد از صحت موارد مندرج در کارت مطمئن شوند

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد از صحت موارد مندرج در کارت مطمئن شوند

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان سنجش، عبدالکریم شادمهر رئیس مرکز تحقیقات، ارزشیابی، اعتبارسنجی و تضمین کیفیت آموزش عالی درباره تغییرات آزمون سراسری 1401 نیز گفت: کنکور سراسری امسال چند تغییر داشته که لازم است داوطلبان در برنامه‌ریزی خود مورد توجه قرار دهند که مهمترین تغییرات در تعداد دفترچه‌ها و پاسخنامه‌ها است به عنوان نمونه در آزمون امسال پاسخنامه دفترچه عمومی به همراه این دفترچه جمع‌آوری می‌شود در حالی که در سنوات گذشته یک پاسخنامه واحد برای تمامی سؤالات توزیع می‌شد.

وی گفت: آزمون سراسری در استان بوشهر در 11 شهر یعنی مراکز شهرستان‌های دهگانه و جزیره خارک برگزار می‌شود که بوشهر با 6 هزار 663 و دشتستان با 4 هزار و 436 نفر بیشترین تعداد داوطلب را در این آزمون دارند. 19 هزار و 832 داوطلب بوشهری امسال در آزمون سراسری شرکت می‌کنند که در این میان گروه آزمایشی علوم تجربی با 7 هزار و 80 داوطلب بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

شادمهر با اشاره به برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه 28، 29 و 30 اردیبهشت ماه تأکید کرد: داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد توجه کنند در صورت مغایرت معدل و قبولی با معدلی بالاتر از میزان واقعی، از ثبت‌نام یا ادامه تحصیل آنها در دانشگاه قبول شده ممانعت می‌شود و هیچ اغماضی در این مسئله صورت نمی‌گیرد لذا توصیه می‌شود پس از دریافت کارت ورود به جلسه به این موضوع توجه شده و در صورت نیاز نسبت به ویرایش معدل اقدام کنند.

رئیس مرکز تحقیقات، ارزشیابی، اعتبارسنجی و تضمین کیفیت آموزش عالی در مورد داوطلبانی که هنوز مدرک کارشناسی خود را دریافت نکرده‌اند نیز گفت: در دفترچه شماره یک فرمی برای این داوطلبان که سال آخر دوره کارشناسی هستند در نظر گرفته شده تا تأییدیه معدل از دانشگاه دوره کارشناسی اخذ شود.

شادمهر افزود: داوطلبان لازم است به اخبار، اطلاعیه‌ها در پرتال سازمان سنجش به صورت مستمر مراجعه و اطلاعات را از مراجع معتبر دریافت کنند.

وی درباره آزمون کارشناسی ارشد نیز گفت: آزمون کارشناسی ارشد 1401 در 185 شهر و 380 حوزه امتحانی سراسر کشور و در 6 گروه علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، هنر و دامپزشکی برگزار می‌شود.

محمود افشاری معاون آموزشی دانشگاه خلیج فارس نیز در این نشست اعلام کرد: 5 هزار و 319 نفر در حوزه‌های امتحانی شهرستان بوشهر در آزمون کارشناسی ارشد شرکت می‌کنند که در دانشگاه خلیج فارس و دانشگاه آزاد اسلامی عالیشهر برگزار می‌شود و 2621 نفر در حوزه‌های جم و دشتستان در این آزمون شرکت می‌کنند.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید کنکور سازمان سنجش آموزش کشور کارشناسی ارشد این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است