چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

درخواست سه کشور اروپایی از اتحادیه اروپا: غول‌های فناوری باید در توسعه زیرساخت مخابراتی مشارکت کنند

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
درخواست سه کشور اروپایی از اتحادیه اروپا: غول‌های فناوری باید در توسعه زیرساخت مخابراتی مشارکت کنند

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، در سندی که روز دوشنبه منتشر شد، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا در حال افزایش فشار بر کمیسیون اروپا برای ارائه قانونی جدید هستند. این قانون تضمین می‌کند شرکت‌های بزرگ فناوری تا حدودی باید زیرساخت‌های مخابراتی را در این منطقه تامین مالی می‌کنند. این اولین بار بود که سه دولت موضع مشترک خود را در این زمینه ابراز می کردند.

رگولاتورهای اتحادیه اروپا در ماه می گفتند که در حال تجزیه و تحلیل این موضوع هستند که آیا غول های فناوری مانند گوگل، متا و نتفلیکس باید بخشی از هزینه های ارتقاء شبکه های مخابراتی را برعهده بگیرند یا خیر.

در یک مقاله مشترک این سه دولت گفتند که 55 درصد از ترافیک اینترنت را این شش اپراتور اشغال می‌کنند. در این سند آمده که این امر هزینه‌های خاصی را برای اپراتورهای مخابراتی اروپایی از نظر ظرفیت ایجاد می‌کند، در زمانی که آنها در حال حاضر سرمایه‌گذاری هنگفتی در پرهزینه‌ترین بخش‌های شبکه‌ها با 5 جی و Fiber-To-The-Home دارند.

این سازمان خواستار آن شد که شبکه های مخابراتی اروپایی و ارائه دهندگان بزرگ محتوای آنلاین، سهم منصفانه ای از هزینه های شبکه را بپردازند. در این سند آمده: ما خواستار یک پیشنهاد قانونی هستیم تا اطمینان حاصل شود که همه بازیگران بازار در هزینه‌های زیرساخت دیجیتال مشارکت دارند.

دو مقام دولت ایتالیا جزئیات این سند مشترک را تایید کردند. یکی از آنها گفت که دولت رم قرار است پیش از برگزاری انتخابات عمومی در ماه سپتامبر از ظرفیت مراقبتی خود حمایت غیررسمی کند.

بر اساس مطالعه ای که گروه لابی مخابراتی ETNO در اوایل سال جاری منتشر کرد، کمک سالانه 20 میلیارد یورویی از طرف غول های فناوری به شبکه می تواند 72 میلیارد یورو به اقتصاد اتحادیه اروپا کمک کند. با این حال، فعالان حقوق دیجیتال هشدار داده‌اند که پرداخت این هزینه ها توسط شرکت های بزرگ فناوری می‌تواند قوانین بی‌طرفی شبکه اتحادیه اروپا را تهدید کند.

در این سند مشترک آمده: هرگونه پیشنهاد قانونی باید انصاف بین کاربران را مطابق با قوانین بی طرفی شبکه تضمین کند، این یک اصل است که ما کاملا باید آن را حفظ کنیم.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اتحادیه اروپا

زیرساخت مخابراتی سند همکاری مشترک شرکت های بزرگ فناوری این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
درخواست سه کشور اروپایی از اتحادیه اروپا: غول‌های فناوری باید در توسعه زیرساخت مخابراتی مشارکت کنند 2