سه‌شنبه 17 مهر 1403

درخواست شفافیت برای معرفی گزینه‌های ریاست دانشگاه تهران

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
درخواست شفافیت برای معرفی گزینه‌های ریاست دانشگاه تهران

جمعی از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه تهران در نامه‌ای به سرپرست این دانشگاه خواستار شفافیت در سازوکار کمیته دانشگاهیان برای پیشنهاد گزینه‌های ریاست دانشگاه تهران به وزیر علوم شدند.

- اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، جمعی از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه تهران در نامه‌ای خطاب به سیدحسین حسینی، سرپرست دانشگاه تهران، خواستار شفافیت سازوکار کمیته دانشگاهیان برای پیشنهاد گزینه‌های ریاست این دانشگاه به وزیر علوم شدند.

در بخشی از این نامه که به امضای تشکل‌های دانشجویی این دانشگاه نظیر، بسیج دانشجویی، جامعه اسلامی دانشجویان، انجمن‌اسلامی دانشجویان مستقل و مجمع دانشجویان عدالتخواه رسیده، آمده است:

دانشگاه تهران باید از سیاست‌زدگی و جناحی شدن انتصابات خودداری کند و ریاست آن باید با دید ملی و فراتر از جناح‌ها انتخاب شود تا به رشد و تعالی دانشگاه و دانشجو کمک کند. اهمیت این موضوع با توجه به نقش دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه مادر و مرجع علمی کشور بیش از پیش نمایان می‌شود.

ضروری است که سازوکار حضور و اظهارنظر نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در انتخاب رئیس دانشگاه به شکل رسمی و شفاف فراهم شود. دانشجویان به عنوان اصلی‌ترین ذی‌نفعان دانشگاه باید در فرآیندهای تصمیم‌گیری مشارکت داشته باشند تا از تصمیمات غیرشفاف و پشت‌پرده جلوگیری شود.

تشکل‌های دانشجویی دانشگاه تهران انتظار دارند که پاسخ شفافی از جناب‌عالی در این زمینه دریافت کنند، چه در یک جلسه رسمی و چه به شکل عمومی با قابلیت انتشار. این امر نشان‌دهنده تعهد به شفافیت و در نظر گرفتن همه سلایق دانشجویی است.

درخواست شفافیت برای معرفی گزینه‌های ریاست دانشگاه تهران 2
درخواست شفافیت برای معرفی گزینه‌های ریاست دانشگاه تهران 3