چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

دروغ گفتند چون هدفشان تخریب من بود / افشاگری آجورلو از هزینه 700 میلیاردی استقلال

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
دروغ گفتند چون هدفشان تخریب من بود / افشاگری آجورلو از هزینه 700 میلیاردی استقلال

مصطفی آجورلو درخصوص اتهامات مربوط به هزینه 700 میلیاردی استقلال به برخی ابهامات پاسخ داد.

به گزارش "ورزش سه"، در زمان مدیریت مصطفی آجورلو در استقلال، این تیم موفق شد بدون شکست عنوان قهرمانی لیگ برتر را از آن خود کند ولی وی در همان ابتدای لیگ بیست و دوم برکنار شد. پس از جدایی این مدیر باسابقه، مساول مختلفی درخصوص مدیریت آبی ها و هزینه های این باشگاه مطرح شد.

یکی از مسائلی که درباره آجورلو و مدیریتش در استقلال مورد توجه قرار گرفت، بحث هزینه 700 میلیاردی این باشگاه بوده است. اتفاقی که واکنش های گسترده ای را در پی داشت و حتی علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل بعدی آبی ها نیز بارها به این مسئله اشاره کرد.

حالا آجورلو در گفتگوی مفصل و طولانی که با خبرگزاری تسنیم داشته است، درخصوص این مسئله شفاف سازی کرده که آن را در زیر می خوانیم:

* این حرف ها نادرست است من در برنامه فوتبال برتر به شکل کامل در مورد این حدود 700 میلیارد توضیح دادم که ابتدا می‌گفتند شما 700 میلیارد خرج کردید. یک بار که گفتند 1300 میلیارد خرج کردید. بعد مشخص شد این حرف‌ها نادرست است، حالا گفته می‌شود این مبلغ در زمان شما وارد باشگاه شده است.

* در زمان من 580 میلیارد هزینه شد در آن دوره 12 ماه مجموعاً کمی کمتر از 700 میلیارد تومان به حساب باشگاه استقلال واریز شد که 359 میلیارد فروش سهام در بورس بود، حدود 200 میلیارد درآمد بود و 150 میلیارد تومان وام که جمع این عدد با مقداری کسورات می‌شود همان حدود 700 میلیارد تومان و اعلام هم کردم 123 میلیارد تومان از این مبلغ در حساب باقی بود که من از استقلال بیرون آمدم. پس در زمان حضور من مجموعاً حدود 580 میلیارد تومان هزینه شده و بارها گفته شد هزینه شدن 700 میلیارد نادرست و دروغ است.

* دروغ گفتند چون هدفشان تخریب آجورلو بود می‌دانستند که نادرست و خلاف واقع است باز هم اصرار به گفتن حرف دروغ داشتند، چون هدف تخریب آجورلو بود. 150 میلیارد وام را هم دریافت کردیم که جزئی از همین 700 میلیارد ورودی است تا هزینه‌های فصل جدید تأمین شود که از بازار نقل‌وانتقالات عقب نیفتیم و بعد پس از گرفتن اسپانسر به‌صورت ماهانه آن را تسویه کنیم.

* 200 میلیارد بدهی پرداخت کردیم از این حدود 580 میلیارد نزدیک به 200 میلیارد بدهی پرداخت شد که شرح و اعداد و ارقام دقیق آنهم مشخص است. حدود 90 میلیارد تومان بدهی گذشته به بازیکنان و مربیان بود که با مجوز کمیته مصارف پرداخت شد، 41 میلیارد تومان احکام قضایی بود که با دریافت تخفیف قابل توجه پرداخت کردیم و اگر اصل مبلغ حکم را طلبکاران می‌گرفتند، حدود 100 میلیارد می‌بایست پرداخت می‌کردیم که اگر پرداخت نمی‌شد با خسارت تأخیر تادیه باز هم افزایش پیدا می‌کرد.

* 34 میلیارد را شرکت بیمه برداشت 34 میلیارد تومان را هم که شرکت بیمه از حساب باشگاه مستقیماً برداشت کرد در حالی که این پرونده باید قبل از این حل و فصل می‌شد و چندین سال بود از استقلال طلب داشتند و اقدامات قانونی لازم را انجام داده بودند. 16 میلیارد تومان هم که برای مالیات پرداخت شد، آنهم بدهی باقیمانده از هفت سال گذشته بود. متأسفانه کسی مراجعه نکرده و حتی برای کاهش مبلغ این پرونده اقدامی انجام نشده بود. مبلغی هم برای پذیره‌نویسی بورس از حساب کم شد.

* کجای این اعداد و ارقام ابهام دارد؟ کجای این اعداد و ارقام ابهام دارد؟ چطور با ابهام آمدند و مطرح کردند، نمی‌دانیم این پول‌ها چه شده است؟ مگر حسابرس رسمی، اسناد مالی باشگاه را بررسی نکرده است؟ آیا ابهام در این حساب‌ها وجود دارد؟

* 270 میلیارد به اعضای تیم پرداخت کردیم او در پاسخ به این سوال که از همان 580 میلیارد اگر 200 میلیارد بدهی پرداخت شد 380 میلیارد باقیمانده چه شد، گفت:

به جز بدهی ما دو تیم دیگر هم باید می‌بستیم، اول تیمی که قهرمان شد و به خواست کادر فنی شش هفت بازیکن جدید به آن تیم اضافه کردیم و مبالغ قرارداد اعضای تیم را دادیم و دوم تیم فصل اخیر. خوب این تیم‌ها که رایگان بسته نشدند. مجموع هزینه‌های تیمی که قهرمان شد با هزینه‌های جاری و سفرها و پاداش‌ها و مبالغ قرارداد اعضای تیم را پرداخت کردیم که حدود 270 میلیارد تومان بود.

* یک بار هم اعتراضی به مباحث مالی نبود سعی کردیم همه پرداختی‌ها به موقع و منظم باشد و شما دیدید که یک بار هم اعتراضی به مباحث مالی نبود. اعضای تیم با آرامش و تمرکز به فضل خدا بهترین قهرمانی را جشن گرفتند بدون شکست. فصل بعد هم که فصل اخیر بود در همان ابتدای فصل حدود 107 میلیارد تومان از مبالغ قراردادها را به اعضای تیم پرداخت کردیم که خود بازیکنان هم اشاره داشتند، بارها مصاحبه کردند که ما بعد از دریافتی اول فصل دریافتی قابل توجه دیگری نداشتیم. * چه ابهامی وجود داشت که هشت ماه دروغ گفتند؟ خوب این 107 میلیارد تومان هم که اسنادش موجود و کاملاً مشخص است پس تکلیف این 580 میلیارد تومان که هزینه شده است تا ریال آخر مشخص بود، چه ابهامی وجود داشت که هشت ماه در این مورد دروغ گفتند؟!

دروغ گفتند چون هدفشان تخریب من بود / افشاگری آجورلو از هزینه 700 میلیاردی استقلال 2