شنبه 15 اردیبهشت 1403

در انتخابات شرکت می‌کنم / کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
در انتخابات شرکت می‌کنم / کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد

سرپرست فدراسیون شمشیربازی ضمن اشاره به اولویت‌های کاری‌اش، بر مهیا کردن شرایط برای برگزاری انتخابات فدراسیون تاکید کرد و گفت: تصمیمم حضور در این انتخابات است.

سرپرست فدراسیون شمشیربازی ضمن اشاره به اولویت‌های کاری‌اش، بر مهیا کردن شرایط برای برگزاری انتخابات فدراسیون تاکید کرد و گفت: تصمیمم حضور در این انتخابات است.

علیرضا پورسلمان که هفته گذشته به عنوان سرپرست فدراسیون شمشیربازی منصوب شد در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه مهیا کردن شرایط انتخابات مهمترین ماموریتش در این فدراسیون است، گفت: ماموریت سه ماهه گرفته‌ام تا انتخابات را برگزار کنم. بنابراین یکی از مهمترین اولویت‌ها در آغاز به کار همین مسئله است و اینکه خیلی سریع شرایط لازم و قانونی برای آن را مهیا کنیم.

وی که از پیشکسوتان حوزه شمشیربازی است به این پرسش که «آیا خود شما هم برنامه‌ای برای ورود به انتخابات دارید؟» پاسخ مثبت داد و یادآور شد: اگر بتوانم حمایت هیات‌های استانی را به دست بیاورم حتماً در انتخابات شرکت خواهم کرد.

سرپرست فدراسیون شمشیربازی به دیگر برنامه‌هایی که برای دوره سرپرستی اش دارد اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر انتخابات، اولویت‌های دیگری هم مدنظر است که تا زمان برگزاری انتخابات باید پیگیر آنها باشم. یکی از مهمترین برنامه‌ها، تدوین تقویمی است که از ابتدای سال جاری میلادی ملاک عمل در حوزه اجرایی باشد و بر اساس برنامه ریزی های لازم برای اجرای تقویم و تامین بودجه لازم را انجام دهیم.

پورسلمان تاکید کرد: توجه ویژه به دو اسلحه فلوره و اپه در حوزه مربیان، تیم‌های ملی و استان‌ها از دیگر مواردی است که باید با جدیت دنبال شود. همچنین نباید از تجهیزات فنی و کمبودهایی که در این بخش داریم، غافل شویم. با کمک بخش خصوصی باید به کم و کاستی‌های این بخش سروسامان دهیم.

وی که در حال حاضر متصدی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد هم است، تصریح کرد: آموزش هم یکی از محورهایی است که در دستور کار قرار دارد. در حال حاضر تعداد مربیانی که می‌توانیم از آنها استفاده کنیم به حد انگشتان دست رسیده است. بحث آموزش باید خیلی جدی پیگیری شود. به یکی دو دوره در طول سال هم نباید بسنده کنیم. پیش از اتمام سال میلادی جاری چند دوره برگزار می‌کنیم و بعد از آن هم برگزاری آنها را ادامه می‌دهیم.

سرپرست فدراسیون شمشیربازی موردتوجه قرار دادن رده‌های سنی پایه و فعالیت در این بخش را هم به عنوان یکی از محورهای فعالیتش عنوان کرد و یادآور شد: پیگیری این برنامه را از طریق المپیاد استعدادها که به زودی آغاز می‌شود، انجام می‌دهیم. اما در عین حال هم توجه جدی به مسابقات قهرمانی کشور خواهیم داشت تا از طریق برگزاری آن رده بندی ورزشکاران در هر سه اسلحه را داشته باشیم.

پورسلمان که پیش از این به عنوان دبیر با فدراسیون شمشیربازی همکاری داشت، گفت: اینها بخشی از کارهایی است که باید به سرانجام برسند. در کل کارهای روی زمین مانده زیادی است که باید یکی یکی موردتوجه قرار گرفته و انجام شوند تا بتوانیم شمشیربازی را از شرایط فعلی نجات دهیم.

وی با اشاره به مدیریت گذشته فدراسیون شمشیربازی تاکید کرد: تحت هیچ شرایطی برگشت به گذشته ندارم. احترام به پیشکسوت خط قرمز من است و حتی دست آنها را می بوسم. برای مدیریت پیشین فدراسیون و زحماتی که برای شمشیربازی متحمل شدند هم احترام زیادی قائل هستم. بدون توجه به گذشته فقط به آینده نگاه می‌کنم و کارهایی که باید برای آن انجام دهم.